Tuesday, July 12, 2011

WeEkAnD & BeRsiH~

Weekand baru nie pasti sume da sedia maklum ade dorg buat perhimpunan haram BERSIH...mmg bersih pon jln2 raye dkt area shah alam nie...klu kua pg bwk smpi ker ptg mcm 2 mmg bersih jer jln raya...tp tidak pd shopping complex...memandang kan shah alam nie tidak terlibat rmi sungguh org berkunjung ke shopping mall area c nie...

Aku plak kua umah xder la smpi berkurung tp just hang out area shah alam jer...nk kua g lua shah alam adelah mls bl memikir kan jem yg bakal aku tempuh...mn xnyer aku tgk kat tv sn sini jem...bl da start jem2 nie pergerakkan aku pon jd terbatas la...jgn kan ari sabtu 2 start dr jumaat da mmg jem...lg2 ler bl aku blk keje....mmg la jem...xphm sungguh la aku...

Ok 2 citer pasal BERSIH and hari sabtu...skang nie citer pasal hari ahd..xder BERSIH da tp jln still lenggang...best jer bwk keter xper sesak yg truk...hari ahd 2 ade majlis cukur jambul and aqiqah dkt rumah sdara di Taman Tun...so kami pon pergi la ank beranak..nasib baek xjem sgt...sbb aku yg kene drive kan...smpi sn majlis sdng berlangsung so aku,mysis n mymom pon msk la lalu pintu blkang...da settle sume time tuk mkn...

Harap maaf xder picture tuk mkanan jer sbb da terover xcited dpt mkn sdap...jarang bl org buat majlis terutama klu kenduri die mkn western kan...tp 2 yg berlaku pd majlis cukur jmbul & aqiqah nie..mknan ala western...ade butter rice,lasagna,ayam n kambing pnggang,salad,kek,cup cake,dan mcm2 lg...sonok la gak n kenyang smpi nk drive pon ssh...

So nie antara souviner yg ktorg dpt..



Dalam die ade kurma,apricot kering dan coklat...yg penting kotak die kaler kegemaran ok...ade bg bunga rmpai tp mcm biase la aku nie klu dpt bunga rampai mmg bg dkt mak aku...die suke kumpul bnda 2...and last skali dpt telur pindang...ha biase la dlm keluarga ktorg (sblah johor) klu ade knduri pape slalunyer pasti ade telur pindang nie...kali best ckit sbb makcik aku yg buat...


So kpd yg xmkn telur pindang nie mmg la rugi...hhuuhuuhuhu~ok la aku tgk telur nie tetibe jer jd lapo...okies la nnti smbg lg okier...nk citer psl mkn gak..tgguuuuu~

No comments: