Saturday, July 20, 2013

BuFfEt RaMaDHan BaWaH RM60~

Perasan x uoll..sejak puase menjelang aku jarang update pasal juadah bebuke...n xbyk entry psl puase..bkn ape bila da time2 puase nie mcm xder ms plak nk update...klu kat opis 2 jgn ckp la keje da melambak2 smpikan time rehat pon kekdang bantai keje gak...blik umah da pnat then mlm plak da mls nk update..jgn kan blog nie FB pon da jarang da bukak sejak puase nie...dlm 2 ari skali br bkk...klu xpuase 2 ari2 bukak...ok la xmau bebel byk2..meh aku nk share buffet ramadhan yg harga die bawah RM60 shaja...

Kali nie aku amek buffet dimerata2 tmpt..mcm seblom2 nie aku just bg yg area2 klang valley jer kan..but kali aku cr kat mn2 shja..thanks pd pakcik google yg sudi membantu...jom kt tgk mn tau ade yg berkenan..bleh call skang tuk buke ptg nnti...antaranyer ialah :


Mesti uolls tau BoraOmbak kan..ala artis2 byk buat majlis dkt c nie..so sempena Ramadhan nie boraOmbak buat buffet...harga adelah berpatutan klu di area KL nie...RM39++ shja..ade mcm2 jenis juadah...klu rs teringin nk rs mkanan yg sedap dan enviroment yg best boleh la try call no yg ade 2 tuk bebuke ptg nnti...xpon bleh checkit out FB dorg...


Dejavu nie plak lebih kepada hidangan ala arab gitu..klu nk rskan sedikit kelainan apabila bebuke..bleh la try dkt c nie...atau pon kepada pengemar makanan arab bleh try dkt c nie...RM29 untuk buffet nie..terletak dkt jalan Jelatek KL...so uolls bleh try call 03-42532101 tuk booking..


Yg nie aku penah buat entry pasal D'Kayangan..tp ms 2 bkn untuk entry buke puase la...selain stimboat skang nie dorg ade buat BBQ skali dgn kambing..so dgn byr RM39 uoll dpt mkn rebus2,grill dan kambing skali...rsnyer D'Kayangan nie every year ade buat buffet...so siapa yg penah try mungkin bleh dtg lagi ke sini...ooo year D'Kayangan nie terletak dkt Shah Alam ok....


Jili Cafe yg terletak di Kuala Kangsar , Perak nie pon tawarkan harga yg best gak tuk uolls sume...RM21 shja...so klu nk try bleh la booking dulu..almaklum ler time2 bulan pose nie kat sume tmpat untuk bebuke penuh...bleh try tgk kat FB mereka JiliCafe ok...


Restoran Laziz nie pon mcm restoran yg sblom nie...bebuke ala2 arab gitu..so kpd yg ade area KL bleh la try nie...not bad gak la harga die RM50 jer...booking dulu sblom pegi tkt full house....


Yang nie plak dkt jer pd sesape yg dok Shah Alam...selain bebuke uolls pon bleh sahur dkt c nie dgn harga RM19 shja...klu bebuke RM48 shja...so ape tggu lagi cpt call skang....

Ok rsnyer tu jer la yg sempat aku belek2..klu nk lg mcm2 uolls kene sendiri google ok...pada aku bebuke kat mn2 pon best jnji dpt bersm org tersayang...dan elak kan pembaziran semasa bebuke...klu rs jenis xmkn byk jgn la beli byk2..kan membazir 2...dan aku buat konsep bawah RM60 nie pon sbb rsnyer xperlu la kt byr mahal2 hanya untuk bebuke...klu byr mhal2 pon berapa byk sgt pon kt mampu mkn kan...ok la kepada uolls sume SELAMAT BERPUASA~


No comments: