Saturday, July 27, 2013

PuAsA TaHuN NiE~

Tahun nie puase rsnyer lain ckit dr last year..sbbnyer tahun nie xder lg kawan baek aku teman pegi bazar ramadhan...sedih mmg sedih...tp ape nk buatkan Allah lagi sayangkan die...xper la kt yg hidup nie kene terus kan hidup seperti biase...Param yg aku slalu singgah lepas blik keje 2 mcm da busan plak pegi..kebyakan org yg jual juadah dkt c 2 adelah sm ok...klu mcm jual ayam golek 2 ramai...agar2 pon sm gak...tp paling xbest tahun nie org jual kueh xramai..blik yg jual karipap dan tepung pelita...

Klu ade pon die jual kueh mcm lompat tikam, onde2,tp mmg cukup ssh nk dapat org jual kueh mcm lopes ker seri muke ker talam ubi ker bingka ker...tahun lepas ade la gak sorg dua yg jual...tahun nie xder...plak 2 tahun nie dkt param stadium 2 xder org jual kek coklat yg sedap 2...slalu ade..die mmg jual kek coklat shaja...topping 2 die buat dkt c 2 gak...tahun nie ade gak org jual kek krim yg mcm2 pesen 2 tp yg slalu bro jual kek coklat 2 xder plak...dan 1 lg char kueh teow asri pon xder this year...yg ade char kueh teow lain ade la...

So nafsu nk ke param xder la sgt..biase2 jer...ari 2 aku ke param pas keje..mmg teringin sgt nk mkn siput sedut..tp pny la beso param kat stadium 2 bleh sorg jer yg jual siput sedut 2...so aku beli jugak la da die sorg jer yg jual...2 pon da tinggal sikit...bli buke rs die msin plak..so terpakse la mkn gak siput 2 tp buang kan kuah die...rs masin 2 ade gak...tp param yg dekat umah aku nie ok la gak..kat c nie ade jual kueh seri muke yg sedap...dan talam suji yg lazat....org jual lauk pauk pon ramai tp ssh nk nmpk org jual ikan bakar...ade la aku jumpa sorg...laksa ofkos la ade kan..jitra mai pny la paling best...dan mcm biase agar2 yg warna warni 2...aku rs yg tu trend skang la...

Tang bebuke kat lua plak xder lagi...eh ade aku pegi bebuke dkt Masjid Tengku Ampuan Jemaah dkt Bukit Jelutong..yg 2 under HQ ktorg buat majlis buke puasa dkt c 2..manusia adelah ramai tp khemah plak xckup..kesian ok tgk yg bwk ank2 mkn dkt tepi tangga sbb xckup tempat...mknan die yg ms bebuke 2 ok la not bad..tp yg tuk dinner 2 kureng ckit bg tekak aku la...sbb menu die ialah kurma telur (aku mmg gemar kurma), kambing msk gulai, (aku xmkn kambing) ayam msk merah,acar buah (mmg xmkn pon),sayur kacang panjang....so aku just mkn syur dan ayam 2 jer...blik umah pekene lg nasi mak aku msk...smbal petai dgn ikan goreng pon da mahsyuk ok...

Next bebuke kat luar Monday nnti..yg 2 under cmpany aku shja...da lg 1 plan nk bebuke ngan family plak..tp xtau nk g mkn nk mana..xmau yg mahal2 sgt...bukan ape family aku nie xder la mkn byk mana pon..so klu byr mhal2 tp xbebaloi dgn ape yg kt mkn 2 kan da kire rugi...so better klu ade buffet yg mhal sgt area shah alam nie jer....nnti aku check blik entry aku yg buffet 2 la...mn tau ade yg berkenan...ok la rsnyer ckup aku bebel pasal bulan pose nie...puase2 nie kene kurangkan ckit bebel...da sumeeee~

No comments: