Friday, March 16, 2012

oLe2 BaLi, EmpIrE~

Kejadian last week...ade seorg teman nk blanjer makan...da org nk blanjer kan aku on jer..tp bl disuruh memilih tmpt aku xtau nk plih mana...yer la tkt gak kang aku plih2 skali tmpt 2 xsesuai ngan bajet die...kesian plak...nnti org kt over plak kan...xpon tkt die jenis org yg xmkn kat certain2 tmpt pon ssh gak...so finally aku suruh die jer plih sndiri..aku follow jer...kami ker Empire Gallery Subang...kat c 2 klu nk mkn best2 mmg byk...so mmbr aku plih OLE OLE BALI....

Serious aku xpenah lg try Ole2 Bali kat c nie..slalu 2 mkn kat Pyramid jer..klu tgk mmg yg kat c nie pny lg best...enviroment die pon cntik gak...esp yg kat luar 2...more sntai la...so kami plih dok kat lua...mlm 2 mmg ramai org hokey..mayb sbb jumaat kot...org da start berjimba....


Konsep still sama dgn yg kat Pyramid 2...ok tgk bunga nie tringat kat Bali....byk sungguh bunga2 nie....siap ade dorg ltk dlm bilik lg...hokey skang aku windu sama BALI!!! xper kt mengamit kenangan la...tp 1 xsyok kat Ole2 Bali Empire nie die xpasang lagu2 tradisi Bali hokey...ker ms aku dtg 2 jer die xpasang...so still xbleh feel Baliness...yg dorg psg lagu jazz ade la...tau ler kat c 2 byk mat n minah salleh yg mkn...tp aku rs for sure dorg pon nk gak dgr lgu2 tradisi Bali...yer la bkn slalu dpt dgr pon..klu stakat lagu jazz 2 kat negara dorg pon dorg bleh dgr kan....

Ok lupekan psl lagu2 nie..so kt pilih menu...aku klu dtg c nie mmg problem dlm memilih menu..sbbnyer klu bleh nk try sume dish die...yg aku da try kat c nie nasi campur bali, mentumis cummi,es campur,green apple flash(klu xsilap name die)...so ari 2 aku try yg lebih western ckit...aku amek spegeti seafood...not totally western die ade fussion ckit...tang mn die fussion 2...moh kt tgk picture~



Yg fussion ialah ade limau purut kat c 2...ade gak bwg greng penambah rasa...yg nie direkeman...sdap hokey...tp yg udang 2 aku xmkn pas kat org sblah...just nice dish nie~air plak aku plih Lemon Barli...ingat nk pesan dessert tp mcm biase la aku nie..licin 1 pinggan nie da knyg so abai kan dessert 2...membazir jer klu order nnti...




Yg menu nie plak myfren yg order...aku da lupe ape name die...mmg meriah ok..mcm2 ade dlm plate nie...mashed potato,sweet corn,coslow,grill beef dan gravy die yg very nice ok...sbb ape aku kt nice sbb die ade mix ngan kuah kacang...not only black paper sauce tp ade cmpuran sperti kuah kacang...1 kelainan...should try this...bl da licin 1 pinggan mkn sperti nie


For sure la bleh dpt muke tersenyum kekenyangan seperti nie...


Rasenyer xyah aku story byk2 mcm jd duta Ole2 Bali plak...tp kene try xrugi try..pasti berpuas hati...huhuhuhuh~da mcm host JJCM plak....ok la SELAMAT MENJAMU SELERA~

No comments: