Thursday, August 18, 2011

BoToK- BoToK


Nie la die mknan tradisi org Johor...sebenarnyer aku da lame tringin nk mkn tp memandangkan nk masak die memerlukan ramuan yg ssh nk dpt makanyer mak aku pon mcm mls nk layan selera anak die yg sorg nie...Lg aku trase nk mkn ms awl pose ari 2...mysis pegi la beli buku resipi kat kdi buku kat Shah Alam Mall..die dlm buku 2 ade plak  resipi buat botok2 nie..so suggest la kat mymom suruh die buat...bl tgk bhan jer die kt ssh nk dpt sume bhn2 2...

Mesti korg tertny2 ape brg2 yg ssh nk dpt smpi mymom mls nk buat resipi nie?sbnarnyer tuk msk bnda nie kene letak byk daun2..contohnyer daun mengkudu,pucuk betik,daun sekentut,pucuk teh dan mcm2 jenis daun lg..so aku pon amek langkah drastik dgn beli jer kat pasar ramadan dkt stadium 2...ade 2 size klu yg kecik RM5 dan yg beso plak RM6...kat sn pon yg jual sorg jer...

Aku beli yg RM5 2 jer...sbb mn la tau xsedap kan...trnyata mmg best....smpi kan da abis br pasan xamek picture lg so dpt tgk baki die jer la ek...


Ok la pd yg ingin try resipi just goggle jer ok...SELAMAT MENCUBE~

No comments: