Tuesday, June 12, 2012

FaMiLy TrIp (MeLakA)~

Weekand br nie aku n family aku g la cuti2 M'sia...xder la jauh mn pon ke Melaka shja..nk g jauh2 xdpt la bajet xbyk plak...so hari Jumaat aku cuti kami gerak dlm jam 10.30am mcm 2...dr c nie akak aku yg drive smpi sn aku plak yg drive..sbb aku tau gak la jln2 kat sn..then smpi sn dlm kul 12.00pm dkt toll Ayer Keroh..tp bl da start masuk Melaka faham2 sndiri la...pny byk traffic lite kene tempuh...so smpi kat Banda Hilir kami cr makan dulu..pewot da bunyi2...

So kami mkn kan Bazarena dpn Muzium Kapal 2...atas 2 ade food court..so pekene la asam pedas Melaka...settle kan ingat nk trus check in la tp ape kan daya kami terpakse ke kdi tayar...tayar bocor la plak...pusing pny pusing xjmp2 gak kedai tayar..so benti la kat 1 traffic lite nie...keter sblah kami bgtau tayar bocor..so aku pon tny la die mn kedai tayar so die pon bgtau la dpn traffic lite 2 jer....nasib dkt...trus kesn...alhamdulillah selamat kesah tayar...so trus kt check in...

Kami dok kat City Park Hotel...aku booking pon 2 weeks before cuti skola ok..sbb hotel nie slalu cpt penuh...murah pon murah gak...svc die ok jugak la...then rehat2 sbb ptang 2 nk pegi pekena cendol kat jam besor 2 plak...




Kepada yg xtau kat mn cendol yg famous nie...sng jer..uolls pegi jer kat bangunan merah 2...opposite situ jer akan nampk 3 grai...die kat c 2 la..kat c 2 ade gerai cendol, goreng pisang and karipap n spring potato....cendol die mmg sdap..mymom smpi order cendol and ABC skali sbb pns sgt ari 2...so lps pekena cendol kami ker bangunan merah 2....jln2 n smbil mymom beli souviner...


Sila abai kan mymom yg xpndang kemera...sbb die mmg xsuke amek gmbr..cume anak2 die jer suke begmbr..huhuhu~


Kemudian kami ke sbrang jalan plak..tgk kincir air...yer kami agak jakun ckit..sbb 2 kene amek picture ngan kincir air 2..huhuhuhu~




Lepas jer sesi bergambar kami pon menapak ke Datran Pahlawan...ape lg shopping time...aku beli tdung jer..klu ikut hati mmg nk beli handbag yg telah bekenan di hati tp bila memikirkan bajet so sile lupakan hasrat 2...klu x pasti blik nnti kene pose smpi ckup bulan..huuuuhuhuh~mymom shopping xhingat pny...memula beli tdung then die nk g kdi handbag bli handbag plak...lps 2 bli kua jer ujan da nk trun time 2...da rasa rintik2 da...

Kami parking plak jauh dkt area Bazarena 2 so ape lg menapak laju2 ler klu x mmg lencun beb...lps 2 ingat nk trus dinner la...try cr Asam Pedas Hjh Mona yg popular kat Kota Laksamana 2...tp xjmp gak....pki gps lg ler xbleh harap...then finaly kami give up sbb pewot da lapo so mls nk pusing2 lg trus ke Mahkota Parade...g kat food court die nmpk ade restoran Delicious..tp jgn slh sngka bkn Delicious yg kat Pyramid 2 ek....yg nie lain pny...so aku order nie..


Crispy Yee Mee...mmg sdap tp 1 yg spoil ialah die xder provide cili kicap...so memula aku mkn mcm 2 jer then mymom bg cili api dr nasi org die yg super hot 2...kdi nie kbykan mknan die chinese style...so mayb sbb 2 xder cili kicap kot....lps abis melantak nie kami pon bleh otel merehat kan diri..sbb soknyer kami nk berjalan sakan lg.....yg tu tggu next entry ok...daaaa sume~

No comments: