Wednesday, March 16, 2011

nAsI LeMaK

Selalu klu break1st kalau kat Malaysia nie kt akan makan roti canai, tosei,kueh mueh.mee goreng,bihun goreng,lodeh,nasi goreng,dan yg paling utama mesti ade nasi lemak...ari nie kt nk story pasal nasi lemak yg best...pada sesape yg tgk NASI LEMAK KOPI O..mesti penah dgr nasi lemak PAK AYOB...nasi lemak nie slalu sponser tuk program 2...antara cawangan die adelah kat shah alam...

Aku tau tmpat nie da lame...tp xkesampain nk g..so ari ahad lepas gigih la aku bgn pepgi sbb nk beli nasi lemak 2...dgr citer klu nk beli kat c nie kene beratur sbb 2 kene bgn awl2 pg...NASI LEMAK PAK AYOB nie kat section 20 dkt ngan hospital KPJ...sblm masuk kat simpang hospital 2 ade petronas ha blkng petronas 2 jer...tp die ade 1 lg stall dkt kdi mamak Ali xslap aku name die...time aku smpi 2 br kul 7.40am tp bl lalu yg kat kdi mamak 2 da berjela2 org beratur..so ktorg plih tuk beli kat tepi simpang blakang petronas 2 jer...


Pasti kan korang xslah gerai ok ms beli 2...sbb kat c nie ade 2 stall yg jual nasi lemak...stall die yg ade psg bena nie...kire xssh nk cari pon...tp kene tahan la ckit time nk membeli 2..sbbnyer kene beratur pnjang...wlwpon d pg hari pd ujung minggu..klu ari keje mesti lg pnjang beraturnyer...


Tgk pny la pnjang kene bratur..nie blom lg yg beratur blkang aku...2 la sdap pny pasal org snggup bratur panjang berjela...ok la kat c nie bkn jual nasi lemak semate2..die ade jual bihun grg n kuih mueh gak...n lauk tuk nasi lemak die mmg byk ok...bl da dpn mate xtau nk lauk ape..rs mcm nk sume...antara lauk2nyer...rendang ayam,aym goreng,smbal sotong,sambal petai ikan blis,paru grg cili padi(yg nie mesti cube),sambal kerang n telur mate..so mari kt tgk rupe nasi lemak die plak...


Yup aku amek lauk paru grg cili padi...masa mule2 mkn xder la rs pedas pon..tp da nk abis mkn br trase bahang die...paru die pon lembut jer...tuk lauk lain2 plak aku xsure ti nk try smbal petai ikn bilis...nmpak mcm best jer...ok la pd sesape yg ingin mencube~ SELAMAT MENCUBA

No comments: