Friday, September 23, 2011

vInTaGe~

Entry yg da lame aku nk buat tp xbuat2...finaly terhasil juga entry nie...nk story pasal kegemaran yg aku da start gemar collect bebyk...tapi stakat nie xder la byk mn tp bl jmp yg berkenan n lain dr yg lain pasti aku beli klu harganyer berpatutan...ape yg aku gemar collect ialah rantai Vintage...ade gak yg xvintagenyer tp memandang kan ia cntk so aku pon beli ler...

Rsnyer aku mule terjebak semasa tman Dya g shopping kat Pyramid ms 2...ms jln2 terjmpa 1 kedai nie die buat stock clearance trus masuk kdi nie..die dok belek2 rantai so aku jmp la 1 rantai nie simple jer harga pon murah~almaklum ler stock clearance ktkan...harga RM7 jer...so da berkenan trus smbar...



Bentuk love rantai nie..simple jer~tp bl slalu pki mcm boring plak..sbb xbleh nk match dgn occasion la plak rsnyer..so trus la cr yg lain yg sesuai tuk sntai2...skali lg jmp kat pyramid tp kali nie kat Asean Avenue..yg ade byk jual bju2 ala2 korean fesyen 2...yg nie mmg da lame aku cr tp xmau yg berserabut sgt just nice jer...harge die aku lupe bape tp suke sgt yg nie..


Burung Hantu...rmi da nmpk org pki skang nie...klu dulu ssh nk nmpk...tp yg skang pny sume over2 style die...mcm biase aku kan suke yg simple2 jer...dlm taun nie gak semase mencari hadiah tuk Puan Dya kt terjmpa la rantai nie...rsnyer nie bkn vintage kot tp still menawan pd mate aku so trus beli..xder la mhl mn pon~murah jer...jmp kat The Curve...ala bazar yg kat tgh2 every weekand 2...RM19 sjh...


So beli skali ler rantai tuk Dya sempena besday die...skali ms kua ngan die kami pki rantai yg lbh kuang sm...2 2 ade Eiffel tower nie cume yg bezanyer die pny ala vintage n kaler gelap...nmpknyer kami mempunyai citarasa yg lbh kuang sm...so yg terakhir skali aku beli ms bln pose ari 2...bli kat pyramid kat tp kat bwh plak kali..area2 laksa shake sn 2..yg ade kdi jual byk accessories 2...


Yg nie beli tuk pki ngan baju raye...ingat mls nk beli tp klu xbeli mcm xmataching plak nk pki ngan rantai yg ade...so beli la..hanya RM15 shj...ade gak yg mhal rantai kat c nie..kualiti die pon bgs gak..tp aku beli yg termampu jer...lg 1 klu nk beli rantai2 mcm nie kene berhati2 kerana kdg2 dlm 1 rntai 2 ade byk loket mcm rantai Eiffel Tower aku 2...tkt dlm byk2 rntai 2 dorg bubuh loket salib...slalunyer mcm 2..aku pon hampir2 nk terbeli dulu ok..so kene tgk bebaik sesm nk beli..


Nie la antara koleksi kesayangan rantai2 vintage ku...rsnyer nnti nk beli yg br plak....klu nk cr yg byk pilihan n cntk2 setau aku nk kat pyramid...c 2 byk kdi ade jual yg penting kene rajin berjalan dr 1 kdi ke 1kdi...lps 2 dkt The Curve..jualan bazar every weekand 2..mmg byk dkt c 2...ok la 2 jer nk share ngan uolls kegemaran terbaru aku...daaaa sumeeee~

No comments: