Tuesday, November 22, 2011

BaDaI SeMaLaM~

Last Saturday aku n opismate aku pergi tgk teater Badai Semalam yg dipentas kan di Istana Budaya (IB)...plan nk pegi mmg da lame dah...sjak dorg iklan kan yg Badai Semalam akn dipentas kan...bl tgk barisan pelakonnyer pon mmg la terasa2 nk pegi...so akak kat opis aku nie citer yg novel Badai Semalam nie mmg best..die siap nangis2 lagi bl bc novel nie...so aku pon lg excited la nk tgk...plus sorg lg opismate aku nie mmg peminat fanatik Aaron Aziz..so laju jer la die bl aku ajak join skali...

So sblom aku pegi Bali ari 2 ktorg pon beli ticket die...ticket die under ticket2u  ...so aku nk ker IB 2 for sure la mls kan..so tgk kat website die kat mn lg outlet die selain kat IB rupenyer ade kat beberape tempat...antaranyer kat Giant Sec. 13 nie..dkt ngan kedai roti King's 2...xsure plak name die ape...da beli kat c 2...sminggu sblom tayangan aku pegi collect ticket dkt IB...kebtolan aku ke area sn so singgah n  collect ticket die...


Yup kami pergi bertiga..so hari yg ditunggu2 pon tiba...ktorg pergi 1 keter...bertolak dr opis jam 1ptg then smpi sana jam 2suku mcm 2...jom amek gmbr dulu sblom pintu panggung sari dibuka...





Picture yg kat bwah nie plak ialah koleksi2 novel yg pernah diterbit kan...dr cetak kan yg pertama smpai la skang nie...sbnarnyer ade 4 cetak kan tp cetakkan yg pertama 2 xnmpk plak..sbb dihalang oleh palang besi...




Asik amek gmbr jer jom kt msk Panggung Sari plak...memandangkan kami nie bli tiket harga RM53 jer so dok atas la yer...grand circle tmpat kami dok...so jom amek picture lg...sbb blom start lg...



Meh aku story ckit mengenai citer die...mengisahkan Mazni anak org gaji..maknyer pernah bekerja dgn bapak Karim tetapi wlwpon tidak lg berkeje di rumah Karim mereka masih lg tggal disn kerna mak Mazni skt...oleh kerana desakan hidup Mazni berhenti skolah dan bekerja..dlm ms yg sm Mazni mengambil class mlm...Hidup Karim yg suka berfoya2 mngakibat kan die ditimpa kemalangan jalan raye...

Semasa berada di hospital Mazni la yg slalu menemani Karim hinggalah akhirnyer Karim jatuh cinta ngan Mazni...kerna perbezaan darjat ibu Karim tidak bersetuju dgn perhubungan mereka...tp dgn sokongan bapak Karim akhirnyer ibunyer terpaksa berstuju...Tetapi mak Mazni tidak sempat melihat Mazni berkahwin kerana terdgr hasutan Makcik Kepoh (lakonan Emelda) yg mengatakan Mazni dan Karim berkahwin kerana Mazni telah ditebuk tupai...klu nk tau ape kesudahan citer nie kene la baca novel die...

Teater tamat jam 5.55pm...so kua jer dr Panggung Sari ingat kan ade la sesi bertemu pelakon rupenyer xder ok..sbb dorg ade lg show tuk mlm...hanya show mlm jer ade sesi bertemu pelakon...tp ktorg smpat beli t-shirt die ok...wahhh sukak~


Yg nie picture dorg...kat bwh nie plak picture real dorg...but gmbr sdikit blur...almaklum ler dok jauh dr pentas...


Papepon tumbs up kepada sume actor & actress and termasuk pd krew produksi Badai Semalam...uolls mmg best ok....ok la smbg dilain entry...daaa sumeee~

No comments: