Monday, June 20, 2011

aKtIvItI~

Weekand lepas xder la buat ape pon..just lepak2 kat umah jer..almaklum ler da tgh2 bln nie kan...RM da byk yg kering...tp ape yg pasti hari sabtu lepas aku pergi show room MYVI (entry pasal myvi nie aku post nnti)lepas 2 sblah ptang plak pegi antar bj tuk dijahit nk pki raye nnti....almaklum ler rsnyer da 2 taun raye aku beli bj yg ready made...

Aku sebenarnyer xbape suke beli bj kurung yg ready made...lbih suke yg di tempah...taun2 lps bkn sbb aku xsmpat nk beli kain tp xsmpat nk tmpah..bl time aku nk antar jer org 2 ckp da xamek lg...so nk buat mcm mn..kain raye terpaksa dibuat pd bulan raye dan dipakai pd bulan xraye dah....ms kat kdi jhit 2..tuan kdi 2 mmg da lame xjmp aku...

Memandang kan aku mmg da lame buat bju ngan die so time kali buat bj aku just antar kain jer ukuran still pki yg sm...tp hari 2 aku g ngan mymom die nmpk aku trus die suruh aku amek ukuran baru...siap mantion lg "si kakak lg kurus dr adk yer"...eleh mk cik nie ckp jer la aku da gemok...xyah ler nk berbhsa2 ngan aku..blk dr tailor singgah jap bli grg pisang...

Untuk aktiviti ari ahd plak aku just kemas bilik aku jer..da brhabuk sgt aku tgk...ti da bln pose tkt xlarat plak nk mengemas...rsnyer cpt gak aku mengemas (wah bukan nk puji diri sndiri) dlm ms 1jam aku bleh siap tukar langsir,tukar cadar,sapu habuk,mop lantai,cuci kipas and bersih kan cermin solek lg...huhuhuh~trase diri bgai superwoman plak...ok la mari tgk ape aku break1st pg sabtu lepas...


Nasi Lemak Kerang....perghhh mmg menusuk ke kalbu la bila mkn...ari jumaat lepas kan aku puase so blk2 umah jer nmpk kerang rabus mood excited da dtg la..skali tny la mymom ade buat air asam x skali die kt 2 tuk esok sbb die nk buat nasi lemak kerang...xper la jnji dpt gak mkn smbal kerang ari sabtu 2....ok la cukup tuk aku mmbebel hari nie....da sume~

No comments: