Tuesday, December 11, 2012

MeLaKa + PeNgaPiT~

 Nie la picture yg sempat aku cilok dr FB dak Fyda nie...kejadian weekand lepas..yg kawen nie ex-house mate masa zaman2 blja kat poli dulu...yg 2 org lagi 2 our junior dok 1 umah gak.... sebnarnyer aku kat sana since ari jumaat lg..majlis die berlangsung 3 hari...aku plak ditugaskan jd pengapit uolls sbb 2 xder picture byk...pengapit busy menjalankan tugas...maaf yg Puan Fyda cilok picture u...

 

Hari jumaat 2 dlm kul 2 mcm 2 da smpi umah die so tlg la mn yg ptt...lepas jer settle acara bungkus membungkus goodies siap2 tuk acara kad nikah mlm 2...Alhamdulillah dgn 2 kali lafaz sumenyer settle...lepas nikah 2 ada acara sanding plak...lepas 2 tamat la citer dihari pertama...oo yer aku tido umah die sepanjang berada di sana...esoknyer plak pg2 ade majlis berkhatam Al-quran...so aku nie xder la join sm...aku sibuk kat dapur tolong menolong ape yg ptt..abis khatam mmbr aku nie buat acara salin2 baju..time nie aku sebuk siap2 sbb dijangka bersanding pukul 1tghari...

Dlm kul 1 kompang xsmpi2 lg..pnat gak la kami menunggu kompang nie..pengantin sume da ready tunggu kompang yg pegi tmpat lain dulu...smpat la kami posing2 dulu sblom kompang smpi...tp mcm biase xder yg aku amek...dlm kul 2 br la abg2 kompang kt smpi...berarak pastu makan beradap then acara potong cake then dorg pegi buat outdoor aku plak dok kat umah tolong kemas2 apa yg ptt...penat xusah ckp ler...mlm 2 plak tgk pengantin kita bukak hadiah...settle hari kedua...

Masuk hari ketiga iaitu Ahad...majlis di pihak lelaki plak...pegi2 bgn tlong pengantin siapkan sarapan then pengantin nk siap2 makeup...lepas 2 dlm kul 12stgh mcm 2 kami pon berangkat ke rumah pihak lelaki...kompang2 berarak sanding dan tepung tawar...last skali makan2 beradap...settle sume kami pon terpakse la tinggalkan pengantin perempuan pd keluarga baru die...dan aku plak smpi jer umah dlm kul 3stgh trus siap2 blk Shah Alam...pape pon thanks to Anim n family sbb sudi tumpangkan tido dan bg sgala kemudahan..ade umo kt jumpa lg...

 





No comments: