Wednesday, April 10, 2013

EaT, PRaY, LoVe~


Bukan yg mmg da lame aku nk beli..tp biase la aku nie klu buku 2 mhal ckit mmg aku xbeli ler...so aku pon g la cari dkt kdi buku 2nd yg slalu aku pegi 2...skali ade buku nie..so bli la..dpt harga half price plak 2..klu buku yg baru die jual dgn harga RM30++ tp klu yg 2nd aku beli nie dpt RM15 jew...

Jom aku story ckit psl buku nie...mayb ade yg penah tgk filem die..lakonan Julia Roberts...aku xpenah tgk pon filem 2...citer mngisahkan Elizerbeth yg mempunyai suami dan tinggal di sebuah rumah beso...mereka tidak mempunyai anak..dan suaminyer mahu memulakan hidup berkeluarga...Elizerbeth yg tidak berstuju dgn cadangan suaminyer mula membuat keputusan mahu bercerai...

Setelah tinggal berasing..Elizerbeth mengalami kemurungan dan mula memikirkan cr terbaek tuk merawat kemurungannyer...masalah harta membuatkan proses penceraian antara Elizerbeth dan suaminyer tertangguh...lalu Elizerbeth mengambil keputusan mahu menerima tawaran dr sebuat sykt majalah untuk bekerja smbil melancong...Elizerbeth memilih Itali, India dan Bali...bermula la pengembaraan Elizerbeth di ketiga2 buah negara itu...


Di Itali, Elizerbeth mengambil kelas belajar bahasa Itali...disamping berkenalan dgn ramai org die turut merasai pelbagai makanan tradisional Itali...sehingga berat badannyer naek kerana kelazatan makanan di sana...di India plak Elizerbeth yg suka kan yoga..telah berjmp dgn gurunyer tuk mendalami yoga...di sn juga Elizerbeth cuba merawat kemurungannyer..dan di Bali plak..klu nk tau ape yg berlaku di Bali uolls kene la beli buku nie...

Buku nie still ade jual lg dkt kedai buku seperti MPH dan Popular...so SELAMAT MEMBACA~

No comments: