Tuesday, August 13, 2013

HaRi RaYA 2013~

Meh la aku story pasal raye tahun nie...aku citer skali harung la ek..mls aku nk buat entry lain...biase la mood cuti masih lagi melanda..mesti ramai yg da start keje kan..tp aku still cuti lagi...sok br start keje..sj jer ambil cuti lebih...bukan pegi mana pon dok umah jer..tp bila da lame sgt dok umah nie rsnyer mcm busan plak...ok la raye tahun nie sama jer mcm tahun2 sudah...

Tahun nie kami balik JB...pagi raye da gerak kesn...xtau nape tahun nie jln jem plak pg raya..slalunyer xder la jem mana pon...smpi kat Nilai da start jem da....smpi la ke seremban / port dickson (tmpt wajib jem) then ok la xder jem tp still xbleh nak race2 on the road...sbb bergrak pelahan...weoll gerak jam 10 smpi JB jam 3...2 pon 2 kali behenti...acara meronda akan bermula mlm 2..so ptg 2 kami lepak2 kat hotel meluruskan badan...

Malam weoll memulakan aktiviti beraye di umah makcik aku kat Larkin...sbnarnyer ingat nk g dekat jer...umah cousin aku yg ade dkt ngan hotel tmpt weoll duduk 2..tp bila pegi umah die gelap jer..keter ade tp bila call umah xder org pickup..so tukar plan ke Larkin...nasib ke Larkin..dpt mkn satey dan lodeh...mari tgk muke kekenyangan...


Yer mcm ikan duyung or dugong pon bleh la gak kan...biase la tuan umah kat blakang nk prepared suruh makan kueh plak...mkn gak sbb knyang mkn lodeh xabis lg..so mlm 2 1 umah jer..2 pon da kul 10 da..xkan nk beraye lagi kan...agak2 la pon....so blik otel melayan tv Singapore yg asik la ulang tayang citer2 M'sia..busan gue.....soknyer plak lepas break1st free kat otel weoll ke umah makcik2 ku yg lain....settle beraye umah makcik2 ku kami ke Angsana plak....tmpt wajib pegi bila aku smpi JB..sbbnyer tujuan kesn nk makna Kacang Pool tp xbkk plak gerai 2..still beraya lg...so xdpt la merasa kacang pool....


Ohh yer picture nie sblom weoll kua beraye...ok berblik pd citer d Angsana nun...Kat sn aku beli kerongsang..klu g sn aku mmg slalu beli kerongsang kat 1 kedai nie..mmg murah2 la kerongsang die...aku beli 10 biji RM10 jer...ms tgh belek2 nk beli kerongsang aku dgr suare yg familiar jer pas 2 org 2 bdan besar pkai seluar askar 2...tp time 2 aku xtgk ler muke die...die dtg dkt aku smbil ckp wah cntik2 kerongsang nie....aku mcm mls nk layan ...yer la tah sape2 tah...skali ms nk bayar br la nampak muke die...Azlee senario...die dtg ngan ank bini die..bini die pon beli kat kedai 2 gak....siap beramah mesra dgn taukeh kedai 2...

Tah taukeh kedai 2 kenal die ker x...ckp plak nk kuat2..aduhai tp bini die cntik la...ok lupe kan pasal Azlee 2...then kami pon balik ke hotel..rehat2 jap....sbb petang ingat nk meronda2 lg..bukan beraye tp cuci2 mate jer...dlm kul 4lebih mcm 2 kua la ke Tesco dkt otel 2..nk cr bj murah2...skali mymom ckp cousin aku yg weoll pegi umah die ms mlm ari 2 ade kat umah..die tido time 2..wah awalnyer tido...kul 8 tue da tido...so kene la aku bli baju tuk blik sok...sbbnyer klu ikut kan plan asal mlm ke2 tue kami just nk kua g mkn jer tp klu da nk g beraye aku tepakse la aku pki bju nie...


So kua umah dlm kul 8 smpi umah die dlm kul 8.10 dkt jer nk g umah die...then mkn2 borak2 xsedar da kul 10 lbh..so kami pon beransur dulu la...soknyer pg 2 break1st kat kedai mamak dpan 2..da lame rsnyer xpekene roti telur..since sblom puase lg..so time nie la nk balas dendam kan....lepas blik otel terus packing2 sbb nk on the way balik 2 nk singgah kulai dulu....apalagi klu kat kulaijaya uolls...JPO ler~ingat kan time ktorg smpi 2 org xramai lg..sbb kene xbyk pon time 2..skali bila masuk ramai hokey....

Smpai kan nk masuk a few kedai kene beratur ok...dorg xmau rermai dlm kedai dorg 2...contoh butik Coach..siap beratur panjang lg nk masuk....nie masuk kene bli nie...yer la ko da beratur berlama2 pastu masuk setakat nk tgk2 jer perghhhh buat penat beratur jer la kan....


Barisan die sebenarnyer panjang lg...tp aku amek smpi c nie jer...segan plak nk amek smpi keblakang....sn c nie sales....cotton on dan padini n vincci mmg standard la sales jer memanjang...tp dlm byk2 kedai yg aku masuk...kedai paling lame aku dok ialah Charles & Keith....kat c nie murah2 hokey...rambang mate aku tgk...tp tahun nie aku xbekenan sgt handbag die...aku lg suke heel die...ade la few yg aku minat..siap ade 1 rak 2 sume kasut or heel or sandals start dr harga RM35 - RM55 shaja ok...tp kebanyakkannyer xder size aku..klu yg tinggal pon size beso mcm 8, 9, 10 or size kecik (3 or 4)....

Tapi aku still dapat gak heels yg murah..RM56 shja...memula masa pilih2 aku bekenan yg material die jenis denim tp xder size plak...slalu mcm 2 tau...klu da berkenan xder size...then try tny yg 1 nie...kaler itam...size yg aku nk xder...tp klu kaler coklat size yg aku nk 2 ade...then pk pny pk fine amek jer la kaler coklat...match la gak ngan handbag aku 2....finally dapat gak ape yg aku nk....


Then da abis shooping trus kuar mkn kat foodcourt die then trus shoot balik....tp lepas jer toll kulaijaya 2 jem beb...aduhai smpi sedenak jem die....lepas 2 da xjem da tp still mcm biase xbleh nk race2...kenderaan still bergerak pelahan...trus drive xder berhenti mn2...cume behenti kat Ayer keroh nk minum petang...dan tukar pilot time 2....mysis plak drive smpi shah alam...dan finally smpi umah kul 7ish ok...kua kul 10pg.....then kua dr JPO jam 1ptg dan smpi umah 7ish....penat urat2 bdan aku...2 jer la citer raye tahun nie.....

No comments: