Wednesday, October 15, 2014

ZoO MeLakA~

Cerita bulan lepas juga..tapi kire ujung xsampai sebulan lagi kire baru la kan...huhuhu~mari aku story sblum jadi lapok...Serius aku da lama x pegi zoo..rasa last masa kecik..xingat umo berapa...punya la lame..jom masuk zoo Melaka tengok ape yg best kat dlm nie....time pegi mmg xramai tapi cuaca boleh tahan panas berdenting...xper lupekan panas mari mengenal haiwan...


Masuk harga tiket RM15++...nie price tuk Malaysian yer...dalam nie ade beberapa haiwan yg aku baru 1st time tgk live...antaranyer Badak sumbu dan zirafah..batak jap tgk zirafah tu...jom tgk koleksi picture haiwan..malas aku nak tampal 1 satu dekat c nie...


Tapi sayang la tau tempat da ade tpi xjaga dengan elok...macam xterurus pon ade gak aku tgk...kalau jaga dengan elok rasanyer lagi ok..sebenarnye ade lagi picture2 binatang tapi malas aku nak tampal dekat c nie...ade yang sangkarnye ade tp umat dalam tu xder...kosong jer xtau la da mati ker atau sedang renovate...

Macam masa aku pegi sana dorang tgh bersihkan kandang buaya so xbleh la tgk...tapi bila time pegi tempat ular pon ade tmpt yg kosong xsure samada dorg tgh cuci or mmg da xder ular tu...makin jauh uolls bejalan kebelakang makin xbanyak haiwan..dan ade yg repeat..mcm kambing dengan seladang sampai 2 kandang aku tgk...byk plak..


Ade yg xder dlm senarai dekat atas nie..dlm picture ade tp real punya xder..xtau la kot2 menyorok plak..mayb dorng nie xckup dana kot...masuk dalam nie uolls nak naek tram pon bleh nk jalan kaki mcm aku nie pon bleh gak...biase la asik makan jer kene la senam skali skala...

Dalam nie pon ade show haiwan mcm gajah...masa aku g sn ari tu ade show gajah..tp ade time2 die la...ok la aku malas nak type panjang2 nie...senang citer dorng perlu upgrade zoo..sebb yg datang bukan org Malaysia jer..org lua pon ade yang datang..jadi tarikan pelancong..lagi 1 makanan dlm tu mahal ok...tapi nak buat mcm mn tu jer yg ade nak xnk beli gak la...


SELAMAT MELANCONG~

No comments: