Wednesday, February 18, 2015

GST oH GST~

Last week aku kene pergi training dekat HQ..almaklum ler xlame lagi kan GST..so memacam training la kene attend...bos aku sruh aku pergi attend..sebenarnyer nie lebih pada briefing la..ade la 1 hari training die...dok dengar jer la dari pagi smpi ke ptg....yg bestnyer bg email cakap kul 8.30am da start training..aku nie pny la rushing dari umah...nasib smpi tepat jam 8.30 then trus pegi training room...
 
Nampak la ade 2 org lelaki dan sorg Chinese gurl tgh tunggu...dlm 15min aku tggu xder tanda2 pintu training room tu nk bukak...then datang lg 2 org Malay gurl..skali Chinese gurl tadi inform briefing start 9.30am..adoiiii last minute plak tukar time... so aku pon turun tunggu dekat kantin la...smpi kantin tgk dak opis aku yg kene pergi training dgn aku br sudah beli air...so weoll pon beramai2 tggu smpi 9.30am br naek training room...
 
 
Briefing die or talk pasal GST nie lebih menarik sebelah pagi sbelom lunch...lepas lunch org lain plak bagi talk....xbest sgt mayb sbb org nie xder experience lagi kot..tgk masa first guy yg bagi talk tu aku tulis smpi 2 page...tapi bila lepas lunch ade indian guy nie bagi talk aku xtulis pape pon...bila xbest mula la busan ngan sleepy...bgs briefing nie bleh tambah knowledge... terutama aku nie yg kene buat tax nnti...so byk benda boleh belaja..

 
Dan bila aku da busan memacam la peel yg aku buat nak ilang kan rasa busan tu...amek picture la...makan gula2 la..minum air ler g toilet la..nak ilang kan mengantuk punya pasal...nak menunggu kul 5.30 tu mcm nak nak tunggu buah durian jatuh la....nasib la abis xsmpi pukul 5.30 dlm 5.15 mcm tu da abis...

 
Dan untuk picture atas nie memang xder kene mengena dekat GST...last 2 week..lepas makan pulut kuning yg beli dekat Senang Fest tu mcm xpuas makan..dan kejadian rendang manis..yes ari tu mydad beli break1st pulut kuning dgn rendang daging..1st tgk memang excited tp bila aku tgk rendang die berkilat semcm aku da suspect lain da...bila mkn rendang die manis uollsssss..adoi memang potong sungguh la...tu yg mymom buat mcm kat ats nie..puas hati boleh mkn byk2...pedas pon pedas...menepati citarasa aku...ok la aku smbung buat keje dulu...daaaa sume~

No comments: