Tuesday, February 10, 2015

SeNaNg FeSt @ StAdIuM MaLAWaTi~

Cerita last 2 week...last 2 week ade Senang Fest Vol 1 dekat Stadium Malawati Shah Alam...Macam2 ade jual dekat sn..dari kain baju...tudung pelbagai jenis...makanan...cosmatic...accessories..bag....bed sheet pon ade...casing hp..power bank segala bagai...eh macam2 la...sediakan duit jer...seriously aku pegi smpi kedua-dua hari ok...lari budget bulan nie....ooo yer Senang Fest nie berlangsung selama 2 hari..Sabtu dan Ahad...
 
Hari Sabtu tu aku pergi dengan mymom dan sis aku...1st day nie aku beli shawl..pavlova...dan pulut kuning...pulut kuning rending ayam nie aku bli dekat booth Zarina Zainuddin..ala yg pelakon tu...aku mmg follow Ig die..so aku pon nk la try kan..sbb rmi btol ckp sdp..mari la kt try yer...


Bagi pendapat aku la kan....not bad..rendang die sedap..tp kalau lagi best rendang tu pedas ckit lagi (baru kaww)..nie ikut selera aku tau...masing2 pny pendapat...lagi aku beli ape ek...rasanyer tu jer kot...mymom beli popia goreng..mysis beli kek lapis dgn bag....lg aku xingat da beli ape...

 
Tp memang xcrowded sgt la...just nice..oo yer ramai gak artis yg join Senang Fest nie...antara yg terlibat Zarina Zainuddin, Arje Lee, Shera Ayob..Hafiz Hamidun...dan yg menghiburkan para pembeli ialah Fynn Jamal...ok 2nd day plak aku ke sn pegi ngan Dya...yes pergi shopping dengan pempuan nie mmg bahaya...boleh terjebak sm jdnya...
 
Pada asalnyer aku just nak teman die jer...dan mysis kirim beli pavlova yg aku beli smlmnyer...tp bila da smpi sn..1st round ktorg just survey2 dulu ape yg jual kat sn...2nd round aku terjebak beli kurti...yes kurti nie mmg smlmnyer aku nak beli tp xjd sbb da bli mcm2 kan....xper kurti jer...dan round yg ke-3 (yes smpi 3 kali round stadium tu) aku terjebak beli baju blouse plak....
 
Ok enough xmau beli lg dah...jom balik....balik tu plak lalu depan org jual aiskrim pasu...nampak mcm menarik jer..so mari kt try...wlwpon harga die RM5...xper try jer atleast penah gak merasakan....ade 3 jenis flavour...chocolate, vanila dan resberry...aku nak cmpur so plih chocolate dan resberry...nie la rupe die aiskrim pasu yg tgh in skang nie...

 
Nampak mcm sejenis tumbuhan kan...gerenti org ingat pokok renek....meh tgk dr dekat...
 

 
Tanah hitam tu dari pada biskut oreo yer...dan tu daun pudina la...kalau beli asikrim pasu yg dekat dlm tu die siap letak buat strawberry lg....tp xsure plak price die still sm or lain...itu la die cerita last week aku...ok la nnti kita story psl tmpat makan best plak...daaaa sume~

No comments: