Friday, January 30, 2015

KemBaLi Ke TahUn 2014~

Hahahaha..mari kita back to 2014...tadi aku belek2 gmbr dlm hp baru perasan yg aku xreview 1 tempat makan nie..macam mana la boleh lupe kan..tapi aku ade 1 picture nie jer jd la kan dr xder langsung...ok meh aku nak review pasal kedai makan best dekat Melaka...seperti biase aku kalau benda yg bagus dan elok memang aku kan war2 kan kepada korang semua..kalau dpat yg xelok dan teruk pon aku war2 kan gak..terpulang pada menerimaan masing2...kalau rasa xsuke xyah baca...tapi pelik kan still lagi ade yg baca dan siap tinggal kan komen lg...Terima Kasih yer
 
Ok berbalik pada citer makan best nie...awl bulan December 2014 aku pergi Melaka sebab ade benda yg nak settle...mlm pertama dekat sn kawan aku nie bawak pergi makan dekat gerai nie...tepi jalan jer gerai die..berdekatan dengan car wash...Area Durian Daun...name gerai nie Fathin Seafood..time tu aku order Kueh teow Cantonesse..ok not bad...dan kawan aku nie order tomyam...aku yg kuat pedas nie pon sedih ok makan..sebab pedas..bukan tu jer tom yam die mmg meriah dengan bahan ok....
 
Bukan setakat ayam daging udang n sotong macam biase kt makan tu tapi tambah lagi dengan lala dan ketam...memang berbaloi..malam tu weoll makan dalam RM20++ jer....malam kedua plak kawan aku ajak repeat makan dekat tempat semalam..aku xder hal follow jer da orang bawak kan...kali nie order lain plak....siakap steam telur dadar dan kailan ikan masin...ternyata memang sedap ikan steam die....meh nak show off picture die...

 
Kuah die memang cukup pedas dan masam...ikan die ok not bad...service bagus cepat...time weoll makan hari kedua nie petang dalam kul 6 macam tu...da ade orang ok..ingat kan weoll la yg paling awal..plak tu family yg makan tu da nak abis makan...so aku xsure dia bukak pukul bape...selain seafood turut jual pulut mangga dan mee celup...so tempat nie kalau aku mai Melaka memang akan datang singgah makan dekat c nie...ok la SELAMAT MENJAMU SELERA~

No comments: