Friday, January 16, 2015

9 TaHun YaNg LaLu~

Ok nie citer zaman2 mudo2 remajo...9 tahun lepas aku xmacam skang...dulu comel kecik..skang da gumok dagu pon da berlapis....dulu belajar dan skang keje da (keje yg xpenah abis)kalau citer pasal dulu2 mmg best..terutama zaman2 blaja dekat Poli...aku dulu masa blaja dekat Poli tu la baru merasa dok berdikari...kene basuh baju sendiri..kene masak sendiri sume sendiri la kirenyer...tp aku mmg nak pon dpt dok blaja jauh2 nie...sbb aku nk rasa berdikari...so mendapat la belaja dekat Melaka...

Nasib Melaka xder la jauh nau kan...yg bestnyer aku xdok hostel..sbb ms tu hostel blom ade lg..yg ade umah sewa..dapat plak umah sewa blakang Poli...senang la xyah nak bgun awl2 sume..jalan kaki jer pegi Poli..masa aku sem 1 best sebab dapat dok ngan akak2 senior...dlm umah tu bilik ktorg paling blakang dan paling besau...dok 6 org dlm 1 bilik...ala katil double decker tu...aku dok katil ats sbb aku 2nd intake...tp akak2 senior aku best sporting...

Dalam umah 2 hanya ade 2 orng jer junior aku dan sorg lagi class mate aku..so aku dok serumah dengan class mate aku nie smpi la last sem...tp aku dok seumah dgn akak2 senior nie 1 sem jer sebab lepas tu dorg pergi practical..then lepas dorg balik practical aku plak yg pegi practical...jumpa last masa dorng nak konvo...aku plak masa tu last sem....

Masa dorng konvo aku plak jadi volunteer..tolong agihkan makanan...so sempat la jumpa dorg....dlm ramai2 senior dlm bilik tu aku rapat dengan kak Nana, Kak Nelly dan Kak Citot (nie nama panggilan yer)...wlwpon da abis Poli aku still keep in touch dengan dorng...smpi la nie still berhubung..siap ade group whatsapp lg...mayb sebb weolls 1 kepala sebab tu boleh ngam..jom tgk picture zaman kegemilangan...

 
Picture nie di amek semasa dorng konvo dan aku jadi volunteer.teka la mana 1 aku ...xbyk picture aku dngn dorg..yer la dulu mn ade hp camera nie...mana ade nak selfie bagai sume...nie pon pki camera yg pakai Kodak tu...bila kenang2 jap jer masa berlalu...seronok time tu kan...xyah pk mcm2..hidup pon enjoy jer...tp tu la xder yg dulu xder la yg skang nie..dan kerana aku dpt blaja dekat Poli tu la aku blaja berdikari...dari xtau masak smpi boleh msk wlwpon xder la sedap mn...tp insyaallah xmati kebulur aku nie...reti la buat keje umah dan boleh uruskan umah...Alhamdulillah~
 
Ok la nnti ade picture lame2 aku letak lg..dan kita mengimbau kembali yer...daaaa sume~


No comments: