Thursday, October 22, 2015

BuKiT TiNgGi, PahaNg 2015~

Pergi sini sebab ade org ajak..dulu da pernah pergi c nie..Seminggu selepas pegi Pangkor aku ke sini...Tu pon xamek cuti..sbb aku pon baru jer naek keje hari rabu tu xkan la nak amek cuti lagi kan...so balik jer keje terus pergi sn..jalan amat ler jem..smpi pon da mlm..tp masuk c nie da naek harga...dulu RM12 skang RM13..yes mmg la naek RM1 jer tp kalau dulu ticket masuk die cantik hokey..mcm paper voucher tu siap kaler2 lg...skang da ler naek RM1 tp kualiti paper sedeyyy sgt...mcm ticket wayang tu...plus black and white...smpi2 jer terus mandi2 tido..penat sgt...
 
 
 
 
Mulakan hari dengan aktiviti sihat...lepas break1st..break1st ala kadar jer weolls jejalan ke taman botani...xder picture pon..sbb penat sgt berjalan rasa mcm xkuasa plak nak amek picture...plus sblom nie kan da pernah pergi so rs xder byk perbezaan pon...dalam kul 2ish mcm tu kami kembali ke Colmar tuk lunch...tp serious aku xingat name café nie...
 
Yang aku tau kedai nie tepi die ade jalan tuk turun ke parking dan alas table die petak2..hahahah boleh aku bg sign macam tu..tp harga die berpatutan...mcm set yg aku amek nie kire RM26 siap air sekali...RM26 tu kire berpatutan bila uolls dok dekat atas nie ek...sbb most of the food mahal dekat c nie...side dish die boleh tukar amek yg lain..tp aku pilih yg nie..settle makan2 jom la amek picture...
 


 
 
Sebenarnyer xder ape sgt pon..petang tu just abiskan masa melepak tgk persembahan dorang buat dekat c nie...tp persembahan die ade waktu2 die yer..kalau xsilap aku kul 3 petang dan 7 malam..tapi sebelum kul 3 tu ade lg persembahan die..xingat la jam bape...tp jgn bimbang uolls boleh tgk dekat notis board yg disediakan dekat c nie...


 
Sebelum balik bilik jom la singgah beli souvenir buat kenangan2...xder beli ape sgt...name pon sini segala benda mahal kan...then sok tu awal2 pg da cabut da..tu jer la kesah di Bukit Tinggi...daaa sume~





No comments: