Tuesday, January 31, 2012

5 YeArS~

Klu mengikut mood mmg aku mls nk buat pape update hari nie...tp tetibe tgk kelender br teringat hari nie da masuk 31 January 2012 which mean besok da masuk 1 February 2012 (Hari Wilayah) dan aku da terlepas 29 January 2012...ha nk taun ape jd pd tarikh 2?Pada tanggal 29 January 2007 iaitu 5 tahun yg lepas aku telah memulakan kerjaya yg br di tempat yg br...yup btol da genap 5 tahun aku keje dan menghamba abdi kan diri di company nie...

Kejap jer masa berlalu..ingat lg ms mule2 masuk keje dulu aku pkai seluar putih yg hari nie still aku pki....dan blous putih...dulu my ex-bos perempuan cina..die nie mmg best keje ngan die...wlwpon die bos tp bl die tgk aku bz mmg die akan tolong aku skali...mlah die penah belikan bju tuk aku...wlwpon xder la mhal mn baju 2 tp yg penting die ingat gak kat aku...tp aku keje ngan die xlame...lbh kuang 1tahun mcm 2 die pon benti...lepas 2 aku dpt bos lelaki plak..cina gak...die still bos aku skang nie..tp skang die da naek pangkat..die da jd Head Operation da...die pon best gak keje ngan die...da mcm kwn2...dulu ms die jd bos aku aku just penggil name die jer..xder MR.2 then bl die da naek pangkat bl nk panggil MR rs janggal plak...so aku stick dgn pnggil name die jer...

Lepas 2 aku dpt bos br lg...this time bos nie bleh la..die jenis xkesah..kdg2 aku pon buli die gak...mayb sbb die xtegas sbb 2 sng kene buli...tp 1 yg bgs klu ko ade problem ngan keje ko pegi la jmp die pasti ade jln penyelesaian nyer...and yg terbaru skali aku dapt bos lain lg...yg nie sblom jd bos aku mmg aku xsuke kat die...meluat pon ade..tp bl die da jd bos aku ok aku bleh trima la..die ok gak la...bleh di harap and die jenis xmemerintah..2 yg 1 aku suke...ape bnda yg die nk die akan cari sndiri....tp 1 jer la bl da cari sndiri tibe2 hilang jer file 2...tah mn2 die ltak...sbb die klu amek ape2 file xnak inform dulu...

Klu nk story pasal enviroment keje kat c nie ok la...ade happynyer ade gak tensionnyer..happy sbb kat c nie keje lebih free and xterikat sgt dgn rules...n kat c nie pon xramai makcik2 yg kepoh mcm kat sesetgh jbtan kerajaan yg kejenyer asik bergossip tp buat keje malas...kat c nie masing2 buat hal sndiri dan keje masing2...wlwpon ade segelintir yg suruh org buat keje die tp xramai la...yg tension plak biase la keje mn yg xtension kan...esplly bl time nk closing or time keje byk then sume org nk cpt jer..time 2 mmg aku bleh amuk la..

Pape pon 2 la suke duke keje kat c nie...nape aku bleh tahan keje kat c nie smpi 5 tahun...mayb sbb enviroment die,benefit pon yer gak,kawan2 d sini yg da mcm adek bradik (esplly dak2 1 dept. ngan aku) dan aku selesa keje kat c nie...hopefully aku bertahan keje kat c nie ngan melayan pelbagai kerenah manusia...ok la daaa sume~
HAPPY WORKING~

No comments: