Tuesday, January 3, 2012

SuAtU MaLam KuBuR BerAsAp~

Citer tahun lepas yer nie..masa Christmas br nie aku n mmbr aku busan2 xtau nk tgk citer ape so pegi la ke Sunway Pyramid...plan nk tgk wyg tp xtau la nk tgk citer ape...so ktorg pon beratur jer la dulu then br decide nk tgk citer ape...da ler kene beratur ya ampun panjang berjela2...finally ktorg pilih citer Suatu Malam Kubur Berasap...sbb tgk thriller die mcm best..lawak pon yer...da beratur2 2 mmbr aku nie pny kwn keje plak ari 2...so kami pon ke kaunter die la...dpt tiket free uolls hari 2..thank to that guy...so cannot mention name la...


Then ktorg dpt beli popcorn n air ngan murah lg...so thank you very2 much to that guy....then trus la msuk...ok jom aku story ckit pasal filem nie...sinopsis die mcm nie~die mngisahkan penduduk kat sebuah kampung nie yg diganggu oleh hantu 4 pemuda yg dikacau oleh hantu ialah...atan seorg penggali kubur...wlwpon die kurang cerdik tp die rajin dan suke bntu org kmpung..si atan tnggal dgn neneknyer...Bun plak kejenyer membawa lori ayam...wlwpon die sengau tp die tidak suke melepak mcm ank2 mude di kampung tu...pet plak pemuda kampung yg suka merayau dan mengacau ank dara org..pet nie jugak perasan orgnyer...

Dan yg terakhir Mie...die pemuda dr lua tp bermlm di kmpung 2 setelah keretanyer rosak dikampung 2...ke4 4 mereka di kcau oleh seorg hantu perempuan...


Sehingga la suatu hari semasa ke4 4 pemuda nie berbincang mengenai hantu perempuan 2....tibe2 seorg perempuan yg br pndah ke kampung 2 menjemput mereka ber4 ke majlis kenduri doa selamat di rumah nyer selepas Maghrib...so mereka pon bersetuju tuk pergi ke sn...Pet yg mengesyaki sesuatu pd mlm 2 mule tidak sedap hati...lalu die,Mie dan Bun mengambil keputusan mahu pulang..

Sementara Atan pulak menerus kan niat tuk ke rumah kenduri 2...so klu nk tau ape yg terjd pd Atan..uolls kene nk tgk citer nie dulu...ok tuk aku citer nie biase jer...klu stakat nk tgk buang2 masa or just nk have fun ok la...lawak pon ade la gak...tp rsnyer masih byk lg yg perlu improved la dlm citer nie...dlm citer nie pon ade pengajaran yg perlu di jdkan ikhtibar...


Ooo yer seblom terlupe klu xsilap aku filem nie merupakan filem terakhir lakonan Arwah Zami Ismail...klu xsilap aku ler ek...ok la pd sume SELAMAT MENONTON~

No comments: