Friday, January 20, 2012

MeE UdAnG BanJiR~

1st skali aku nk ckp bkn aku yg msk or mkn mee udang banjir...udang pon aku alergik tp kdg2 2 mkn gak la...nie nk citer psl 1 restoran yg da byk kali aku pegi tp asik lupe jer nk story...memule aku dpt tau dr mmbr2 opis aku yg mkn tghari kat c 2...dorg kt sdap mee udang bnjir dkt restoran 2...ade yg ckp lbh sdap dr yg kat kuala selangor 2...aku pon xsure smpi skang sbb aku xpenah pon mkn mee udang kat sn...

So aku n mmbr aku pon try la mkn kat c nie...1st time pegi sn dulu aku aku try mkn ms lunch time..pekena laksa penang die..ok la not bad~then 2nd time g sn aku bwk mmbr aku yg suke mkn udang...die pon order mee udang banjir special....amek kau skali dtg udang besor2 and ade la dlm 10ekor udang...sgt berpuas hati mkn...aku plak mkn mee org bsh time 2...aku rs kuah die bleh thn pekat and trasa udang2nyer...3rd time aku pegi sn..aku still xtry mee udang die name pon xbleh mkn udang so kene mkn bnda lain ler..try nasi grg tomyam die...sdap gak~and mmbr aku mcm biase la mee udang banjir...but this time udang die kecik2 plak...aik nmpknyer kualiti da kurang ckit...

But ptg smlm ke sn nmpknyer masih maintain mayb sbb ari udang die kehabisan stock kot...ok tentu korng nk tau kat mn and ape name restoran nie kan..die terletak dkt seksyen 13 Shah Alam...


Name restoran die Restoran Sarimah Adzrina's Kitchen...klu korang tau supermarket Hero lg sng sbb restoran nie terletak blakang shop lot supermarket Hero 2...ber hadapan ngan Diana Rafar punya spa...kdi die klu ptg2 mmg kurang org tp time lunch and mlm mmg ramai...sempena taun 2012 dorg perkenalkan beberapa menu br mcm ikan bkr(time lunch jer ade) satey (mlm br ade) and beberapa lg menu...


1 yg xbestnyer kat c nie...menu die asing2..klu minuman buku lain and klu ala carte buku lain...da ler 1 table letak 1 set jer..so klu nk order kene tggu sorg2 tgk dulu...mereka jugak mengambil katering klu uolls nk buat majlis...mari la kt tgk picture mee udang banjir yg aku sebut2 2...tadaaaaa~


Yer mmg udang die byk...yg nie special pny klu biase mayb kuantiti udang die kurang ckit kot....mmbr aku kire ade dlm 10 ekor udang...sesiape peminat udang bleh try nie...die siap bg extra plate tuk letak smpah sarap udang nie...aku plak try nasi grg kerabu....mcm biase mkn kat c nie mmg jrg mengecewakan...byk menu2 yg sdap2...


Nasi grg kerabu nie didtgkan skali ngan sup kosong die..bleh tahan ler tp kurang ulam2man die...yg penting bhn yg aku xsuke ade dlm nie..iaitu serai..kene mkn ngan penuh berhati2...huhuhuhu~ok la rsnyer 2 jer la yg aku nk share ngan uolls..so pd sesape yg tinggal dkt Shah Alam or dtg ke Shah Alam should try this...ok la BON APPETIT~

No comments: