Tuesday, May 29, 2012

AiN WeDdiNg (SaNdInG)~

Keesok kan harinyer plak majlis bersanding...mengikut kad n ckp Ain sanding jam 12.30pm..so kami pon dtg awl dlm 12suku mcm 2....smpi2 jer nmpk Ain da ready tunggu pengantin lelaki...shantik sgt Ain dgn busan gaun kaler putih...sowi la entry nie mmg xder picture..sbb mls nk amek picture...jmp Ain jap then trus mkan..sbb time 2 die da nk start berarak...so makan la kami..tp mmg spoil sbb aku g amek kari daging...ingat kan lembu tp kambing da...so nasi pon aku xjamah sbb kuah kari 2 da terkene kari kambing....aduhai mmg potong selera btol ler...

Then ms nk amek air 2..blakang aku ade 2 org minah nie..rsnyer die nie sepupu sepapat ngan Ain sbb ms majlis nikah 2 die ade dok ngan famili2 Ain yg lain...minah 2 org nie sebuk menyembang kat blakang aku yg kebtolan tgh amek air...die bersembang smbil tgn2 die pon berjln2 ler...so aku xsmpat nk mengelak tgn minah nie trus tgn die yg mcm sotong 2 terkene kat glas yg aku pegang..nasib baek aku pegang kuat klu xmandi air tebu la aku smlm...

Nasib ms tumpah 2 xkene bj aku...aku xkesah sgt psl air 2 klu tumpah bleh amek lain tp yg aku kesah klu kene bju aku...bj aku xder mahal mn pon...baju murah jer pon..tp klu yg tumpah 2 air manis nnti melekit2 la kan...then minah nie pon sbuk la mintak maaf..so aku pon xtau nk ckp ape just gelengkan kepala jer...mls aku nk marah2...buang masa jer...then lepas jer 2 Puan Salwa pon smpi...borak2 jap ngan die then die pon nk grak blik...lepas 2 nmpk ade laksa trus amek...yer la nk makan nasi td kan xabis..Dya plak amek dessert yg ade mcm2 jenis pny...

Konsep dessert bar nie Ain still kekal kan dr zaman die tunang lagi smpi la skang...tp kebykannyer dessert die ade la sm ngan nikah smlm...so aku amek ckit jer...sblom balik jmp Ain dulu then trus jmp mak die then cabut...cuace adelah pns gilos..so sblom aku terhidrasi baek slamatkan diri dulu...ok la tu jer aktiviti kenduri kawen tuk this week...next week plak insyaallah kene attend 1 lg majlis....kepada Ain dan Afif SELAMAT PENGANTIN BARU~

No comments: