Monday, May 14, 2012

ToM YaM MoHd NoOr~

Weekand lepas (bkn weekand br nie tau) aku,mysis and mymom pegi mkan Tom Yam PokTak..dkt Kota Kemuning..ala area2 Jalan Kebun sn nun...aku pon br 1st time pegi sn..2 pon mysis yg bgtau..so memandangkan aku tringin nk makan kerang bakar..sjak blik dr Pangkor 2 so pegi la sn..arap2 ade la kerang bakar..sbb kat c nie ssh nk dpt...

So tepat jam 8 kami ke sn...time 2 xramai org lg dlm 8lbh mcm 2 smpi sn...


Ktorg plih dok kat lua jer...ms order 2 tgk2 ade kerang bakar...weeeeeee~suke...so ape lg order la...so menu mlm 2 biase2 jer..tom yam poktak,kerang bakar,kerabu sotong and kailan ikan masin...so smbil2 tunggu 2 makin rmai plak org dtg...nasib baek kami cpt...tp service die bgs la cpt la gak...dan kebyakkan pelayan die adelah lelaki...


Rupe tomyam die bkn sperti yg biase kt lihat yg byk jual 2 ek...die bkn kaler merah or putih(jernih) die rupe seakan2 ade ltk santan dlm tomyam nie...dlm tomyam nie ade mcm2 seafood ok..ade ketam,udang dan lala...sotong ker daging ker,ayam yg biase ade dlm tomyam 2..kali nie xder...dan tomyam nie xder la pedas sgt...so siapa yg xkuat pedas bleh mknan xperlu risau...

Aku plak order kerang bakar tp kerang die bkn dibakar atas bara arang tp di bakar ats kuali tnpa minyak...mcm mn aku tau sbb aku dgr ler beb...aduhai spoil btol ler..dan yg bertambah spoil mood nk mkn kerang bakar adelah sos die..mmg den xberkenan ok...


Die xpki air asam ok...tp pki sos pencicah kepok lekor..manis plak 2..eeee~mmg spoil btol ler...mn ade org mkn kerang bkr dgn pencicah nie...aduhai~ker mmg org kelantan mkn dgn sos nie...so last2 skali aku mkn kerang 2 mcm 2 jer...tnpa sos..lg sdap...tgk xluak pon sos 2...aku try skali jer cicah sos 2 pas 2 trus da xtry da...



Yer muke kegembiraan bl dpt mkn wlwpon kerang bakar 2 spoil...ok la rsnyer tu jer la yg nk story....mkn yg lain2 ok cume yg kerang 2 jer la spoil...so SELAMAT MENJAMU SELERA...~

No comments: