Thursday, October 11, 2012

AcEr AsPiRe~

Dah lebih kuang 1 minggu lebih aku pakai Acer Aspire nie...ingat x ade entry cadang nk beli netbook..tp bl survery2 dan timbang, tolak,campur dan darab aku beli laptop(notebook) gak....citernye macam nie...hari yg aku nk beli 2 pergi la ker SACC Mall..sbb sblom2 2 aku da survey pon dkt Seng Heng dkt 2 Netbook yg aku nk beli 2 ade...bli tgk harga dkt website Acer pon sm...tp bli aku pegi sn pd hari kejadian netbook yg aku nk beli 2 xder..die ade 2 model tp harga lebih kuang...so xper la..aku pon belek2 tgk ape lg yg dorg bg dgn harga 2..tp xder la leaflet ker ape..

So cari2 gak la org2 die tp haram..sorg pon xder dkt2 c 2..sume dok berlonggok kan kaunter...xper lg~so aku pon panggil la sorg budak nie...rsnyer die br lepas layan sorg customer sbb td aku nmpk die dgn sorg pmpuan cian...aku panggil die buat dekkk jer...aku lambai tangan die buat xnmpak...bohong kalau die kt xnmpk or xdgr sbb bukan jauh mana pon..xtau la aku klu Seng Heng nie amek pekerja OKU kan..bila org da malas nk layan sowi la aku nk beli dkt kedai 2..trus keluar then ker Alam Sentral..masa masuk parking 2 nampak die tulis ade IT Fair...

Langkah kanan nmpknya...kat ruang legar 2 mmg byk la org jual accessories komputer tp yg jual laptop xbyk pon...so pergi kat tingkat atas...kat ade byk kedai2 jual hp dan laptop so survey la 1 kedai nie...Bro yg layan aku cakap dorg pon tgk buat promotion jugak sempena It Fair 2..tp dorg bukak booth accessories jer kat bwah 2...ade gak die cadang kan beberapa brand tp sume 2 diluar kemampuan so aku ckp la bajet xbyk mn pon so die suggest 2 brand nie Acer dan Lenovo so aku plih Acer...


Ape yg bestnyer harga die tmbah ckit jer dari Acer pny netbook..plak 2 die nipis...tp syg xder kaler lain..ade yg nie jer..tny gak ape lg die bg dan install aku...yg penting aku nk antivirus...so die ade bgtau die install anti virus dan sume software yg die ade...wah xkan la sume software kan..ade gak die tny ade nk ape2 software ker?aku jawab la xder..ade yg basic pon da kire ok..ooo~yer die upgrade kan dr 3g kpd 4g..


Memandangkan die nk install segala bnda 2 so die suruh aku dtg blik dlm 1jam lg...tp seblom 2 byr deposit dulu...then aku pon melilau2 jer la dalam Alam sentral 2...smbil layan dan jamu mate...tepat 1jam aku pon dtg blik die da siap install sume then byr duit lebih td trus cabut blik ler..aku bli bkn dpt laptop semate tau..tp dpt accessories lg..mouse,keyboard protected,mouse pad,earfone,bag,card reader,dan macam2 lg ler...


Nie la rupe bag free 2...alhamdulillah dapat ape yg aku hajati selami...nk beli ipad sume 2 blom berkemampuan lg..xper la kan pki jer ape yg termampu..kene bersyukur dgn ape yg ade...ok la ckup entry tuk hari nie...so lepas nie jgn heran kalau ade entry aku pd hari weekand ok..daaaa sume~

No comments: