Monday, August 27, 2012

SaLaM AiDiLFiTrI~

Hari nie da masuk syawal ke-9..kebykan org da start keje...termasuk la aku...klu x xkan aku update kan...so mcm mn uolls pny raye...tahun nie aku rase meriah ckit dr last year...mayb tahun nie 1st raye da blik JB..so 2 yg terasa kemeriahannyer...1st raye 2 dlm kul 10ish mcm 2 kami ke rumah makcik di PJ dulu....g sn jap sblom trus berangkat ke Johor...dlm kul 11lbh da kat lebuh raye utara selatan....mcm biase klu smpai exit Seremban, Port Dickson dan Senawang mesti jem pny...then smpi Kulai plak ujan selebat2nyer...last2 smpi Pasir Gudang (sbb hotel kami di sn) kul 4...lepas check in kami berehat dulu...

Mlm 2 br weolls start beraya...memule ke Tesco dulu ade brg yg perlu bli..yer la kang klu pegi lepas beraye tkt ttup plak Tesco 2...kemudian trus ke rumah cousin...blakang hotel yg weoll duduk 2 jer...


Sebelom beraya kt amek gambar dulu...kami dijamu dgn segala macam jenis makanan...ade nasi serai,ketupat,kuah kacang,kari daging,serunding,sambal tumis pedas meletop dan macam2...settle urusan makan memakan then cousin aku 2 ajak g umah mak die (makcik aku) sbelah taman jer..trus ke sn...dalam hati da doa nie mintak2 ler die xhidang makanan yg best2..sbb pewot da xlarat nk mkn...klu xmkn rasa mcm rugi plak kan sbb makcik aku 2 klu masak lg best...

Ternyata doa termakbul..kami dijamu dgn kueh2 jer...lepas 2 trus blik hotel tido...esoknyer plak plan nk ke Larkin umah makcik aku yg sorg lg 2...so kami ke rumah cousin aku yg semlm 2..weoll konvoi..smpi sn da time makan so kt mkan dulu...ape lg yg dicari klu ke rumah makcik aku yg sorg nie klu x sambal gorengnyer...settle rumah die then anak2 die ajak join pegi beraye ke rumah makcik2 aku yg lain...so kami pon join la skali..ke rumah mak mi plak (my aunt.)kat sn dorg hidang kan laksa johor plak...makan lg..pewot da senak nie...

Plak 2 aku terkene cerry berry plak 2nd day 2...so nk ke rumah org pon kene cr tandas gak...ape nk buat biase la musim2 raye nie kan penyakit 2 la yg paling senang nk kene...settle rumah ke 2 kami ke rumah Mak Pah plak (also my aunt)this die hidang kueh mueh jer...sbb time nie kami sume da tersandar kekenyangan...bl da nk berangkat jer sorg lg cousin kami br smpi...so weoll duduk2 dulu sembang2 jap lepas 2 trus cabut blik sbb da petang sgt time 2...


Muke kepenatan yg da xlarat lg da...yg nie masa last rumah yg kami pergi...time nie pk da nk balik da..skali mymom ajak pergi Angsana plak...so kami ke sn plak..ingat kan xder org dan xbkk kedai lg skali ramai gak umat manusia..dan kebyakan kedai da bkk...so rounder2 dlm 2..smpat la mymom 2 beli alas meja...yer org beli alas meja seblom raye tapi kami beli masa da raye...xper la sbb xder org lg raye umah ktorg..blik dr Angsana trus blik hotel...xlarat nk jalan sbb atit pewot...

Mlam 2 kami dinner kat Old Town Tesco jer...mls nk pegi jauh2...smbil2 2 nk cr baju simple2 sbb soknyer nk blik xder baju uolls...ade bwk baju tp da pki siang dan mlm 2..xkan nk pki lg kan...da la bju harga RM15...cntik gak...blik 2 trus minum teh pekat2 2 gelas....ubat pd my cerry berry...soknyer Alhamdullillah pewot da ok ckit da...pg 2 g break1st dulu kat mamak...da lame xpekena roti telur mamak kan then dlm kul 10lbh kami checkout...sblom blik plan kami nk ke JPO....nk tau ape JPO tggu next entry...daaa sume~

No comments: