Friday, February 15, 2013

CamErOn hiGhlaNd 2~

Second day plak...dlm kul 9 mcm 2 da kua g break1st...ooo yer Jasmine Hotel nie xder sediakan break1st yer...tp dkt jer dgn food court...so soal mkn jgn risau....pg nie aku mkn nasi lemak kukus...kat c nie kene cpt sbb klu dok menunggu org lain akan potong q...abis bab urusan mkan2 nie mari kt menuju ker Tanah Rata plak...tujuan asal nk ker Bharat Tea Plantation....jln smooth jer menuju ke Tanah Rata~tp ker Brinchang mmg da start jem da time nie...smpi2 jer org da ramai...

Maknenyer dorg nie lg awl dr aku...ingat kan aku jer yg awl...jom kt amek2 picture plak...






Cantik kan pemandangan die...tenang dan aman jer bila tgk nie...sejuk mate memandang kehijuaan nie...so kami pon turun la ke bwh...tp kene berhati2 sbb sedikit licin...klu nk lalu turun ke bwah turun dkt tmpt2 yg ade kayu2 dan daun2 xder la licin sgt...




Da abis tgk pemandangan jom naek ats kt minum teh plak...aku order teh blackcurrent dan chocolate chip cookies...settle mkn2 dan minum2 then kami nk bergerak ke tmpat lain plak....tp tersngkut plak dgn kedai slah yg menjual brgan or product2 dr Bharat...ade la aku beli beberapa product dorg...then kami berjln blik ke parking...destinasi seterusnye ker Time Tunnel...

Ok firstly nk bgtau dkt Time Tunnel mmg aku xamek picture pon ok..sbbnyer da xder mood time 2...nk tau sbb ape mood aku da ilang?sbbnyer blik jer dr menengok teh2 nie weoll tersngkut dlm jem selama 3 jam ok....dr Tanah Rata to Brinchang jer pon....lbh kuang 8 kilometer jer...mmg menguji kesabaran jer la...xder plak xcident ker ape...tp sesak sbb org ramai sgt....




Cube lihat kat blakang 2 keter da bersusun ok...dr kul 11 smpi kul 2ish mcm 2 br smpi..smpi sn masuk then belek2 jln2 dlm 2 then kua...kebykkan brgan antik dan juga sejarah cameron highland ade dlm time tunnel 2...so kami pon da penat dan lapo..so jom blik hotel...dr Time Tunnel 2 pon jem gak...akhirnyer kami smpi hotel dkt kul 5...aduhai br pergi 2 tmpt jer...blik hotel makan maggie..sdap gak sjuk2 pekena maggie kan....tuk citer mlmnyer plak tggu next entry ok....daaa sume~

No comments: