Saturday, October 19, 2013

MemUAsKan HaTi~

Ok kt sebagai manusia mmg xbleh nk puaskan hati semua pihak...biase la name pon manusia kan...dan aku bukan la org yg akan amek peduli ape yg org ktkan...bg aku lantak ler org nk kt ape asl kan aku tau ape yg aku buat 2 slah or x....sbb klu asik nk dgr kt org jer smpi kesudah ape yg kt hajati or ape yg kt nk buat xkan menjadi....dan xsume org akan berpuas hati ngan kt...mcm kt gak xkan berpuas hati ngan semua org...dan xsume org suke kt sperti kt jugak yg xsume org kt suke kan...

Xyah la nk heboh 1 dunia mengatakan kt disukai ramai...sbbnyer setiap org yg suke kt pasti ade org yg xsukekan kita...sume 2 adat dunia kan...so kene la terima....tp ingat jgn la kt buat org sbb nnti org buat kt....klu kt nk org treat kt baek kt kena la layan org dgn baek...ade sesetgh org kt biarlah kt dilayan dgn busuk asalkan kt tidak melayan org lain dgn busuk...tp manusia normal mcm aku nie xbleh mcm 2 ok...aku xder la baek smpi macam 2 skali...org buat taek ngan aku tp aku xkan buat taek ngan die....tp tuk aku baek ngan org 2 mmg x la kan...sbb klu die da buat skali pasti die akan buat lg...so better hindari org2 yg macam nie...

Lg 1 pd org yg lalang...dulu bukan main lagi mengata2 org2 tertentu..siap nk serang menyerang bagai....tp last2 dgn org 2 gak ko bebaik dan siap bleh kongsi mknan besama...dr sudut positif nyer pasti org kt bgsla mereka da baek...tp adekah mereka tahu perkara disebaliknyer...dgn org yg die dulunyer bukan main baek lagi..siap bercerita macam2 dan menjdi tempat mengadu lg kini da di jdkan musuh...sbb musababnyer tidak plak diketahui...ini la die manusia yg bila ade masalah tidak mahu bertanya tau suke membuat telahan sndiri...atau mereka2 nie lebih suke mendengar kt2 dr mereka2 yg mencucuk dan membatu apikan seseorg itu...

Tapi kehidupan tetap diteruskan..bg aku peduli ape ngan tanggapan org terhadap kt...mereka xbleh beri kt ape2...sbb rezeki kt dtg dr Allah...klu Allah ckp rezeki kt smpi takat 2 jew maka xguna kt usaha mcm mana skali pon....begitu juga apabila Allah tentukan hubungan kt dgn seseorg 2 xelok atau habis perhubungan 2 xguna lagi kt memaksa2 org lain suke or berbaek ngan kt...kerana mungkin Allah nk bg org yg lebih baek dr mereka2 tu...so take positifly....da sumeeeee~motivasi kan diri anda~

No comments: