Sunday, October 13, 2013

ShAh AlaM + BatU PaHaT + PonTiaN + ReNGiT + BeNuT~

Citer last week...plan nk ke Rengit melawat pakcik yg xbape sihat...die dok kat Rengit...Plan asal nk tido sn 1 hari tp cr pny cr otel sumenyer full...pelik gak pekan kecik mcm 2 pon hotel bleh full...skali dpt tau ade event dkt sn...so plan bertukar dr tido sn ke balik hari...bila balik hari kene la kua awal dr Shah Alam....kul 9 start memulakan perjalanan...smpi Pagoh berhenti mkn then smbung blik perjalanan kami...

Seriously aku xpenah smpi lg Rengit nie...weoll sbnarnyer gamble jer....akibat dr gamble2 nie mmg berpusing2 la kami 1 bandar Batu Pahat 2...bila tanya org sume ckp jln terus jer smpi kire2 stgh jam perjalan akan jumpa Rengit...so kami nie bwk keter mengikut perasaan hati...ikut jer la signboard tulis Pontian so trus jer la....smpi Rengit trus jumpa umah Pakcik aku..nasib la xyah cr kedlm2 lg sbb umah die btol2 tepi jalan...

Sebelom nie pakcik aku nie die dok dkt Tampoi..sm dok sn slalu gak la ziarah die tp bila da pindah ke Rengit mmg da lame xjmp die...land mark nk cr umah die senang jer sblah dgn Azhar Food klu xsilap aku...smpi sn dlm kul 2 lebih..jenguk2 pakcik aku borak2 smbil dpt mkn soto yg sedap...yummmyummm~rehat2 jap tp sbelum balik singgah seblah jap beli pape yg patut...mmg rambang mate tgk ok bila masuk sn...kerepek segala mcm jenis...biskut2 kek dan jeruk...sediakan shja duit korang...murah pon murah..sesape yg nk buat majlis kenduri ker yg perlukan kerepek2 kat c nie uolls bleh beli dlm kuantiti yg banyak...

Tp siapa yg dok area yg berhampiran la ek..jgn la uolls dok KL nk g beli kat sn plak...then lepas 2 kami pon blik ler sbb da dkt kul 5...selagi masih terang so better cr jln ke highway sblom da gelap nnti payah plak...2 pon bila ari cerah pon mmg pening la cr jln ke highway..tulis KL-JB signboard kaler hijau so 2 maknenyer jalan highway..tp bila ikut signboard 2 mcm xbkn jln nk ke highway..mcm jln jauh kedalam lg...



See jalan yg xder tanda2 akan sampai ke highway..but mengikut mmbr aku die kt jln trus smpai Benut lg cpt jumpa highway...tp rs mcm lame jer drive..tp dlm kul 6lbh akhirnyer dpat gak jumpa highway....mmg menguji tahap kesabaran gak ler...so memandangkan aku jd co-pilot dok seblah so meh la layan picture artistik aku nie...



Sebenarnyer da start busan sbb 2 mcm2 picture yg aku amek..so bg menghilangkan rs kebusanan aku tukar dr co-pilot kepada pilot...aku drive dr Pagoh smpi la Shah Alam...smpi Shah Alam kul 9ish mcm 2....kepenatan kami sume....so 2 la hari yg panjang kami lalui...tp xper jnji dpt jumpa ngan pakcik aku dan semoga die cpt semboh....


No comments: