Monday, November 8, 2010

SuCcEsS~

Tajuk xtahan kan~lantak ler..mcm ler sucessfull sgt..tp kali nie mmg berjaya..nk tau berjaya buat ape?
Buat ape lagi..CUPCAKE la~beberape bulan lepas kan ade buat..time 2 buat cake die keras ckit..tp this time ok da...lembab2 ckit...hari 2 aku salah teknik kata mak aku ler..kali nie aku buat pg plak..sbb klu buat lmbt nanti lmbt siap and lmbat plak dpt merasa~

Suke aku tgk die naek gebu jer~ok la kali nie aku bg resepi die :

Kek:
1 cwn butter
2 cwn tepung
1 cwn gula castor
1/2 sudu kecik baking powder
1/2 sudu kecik Sode karbonet
1/2 cwn koko
3 biji telur
1/2 sudu kecik esen vanila

Icing :
1 cwn icing sugar
1 cwn mentega
1/2 sudu kecik esen vanila

Cara2:
Pukul telur putih dgn gula dulu smpi kembang pastu br masuk butter...da sebati sume br masuk tepung,koko,baking powder,soda karbonet,esen vanila..pukul smpi sbati...da siap msuk kan dlm cup..jgn ltk penuh ltk suku penuh jer~pas tu bakar slame 35min

Cara2 Buat icing:
pukul butter,esen vanila dan icing sugar smpi kembang...kemudian asing kan kepada beberape bhgian tuk colour die...then buat la corak ape yg suke

Ini la hasil die...sempoi jer sbb still kene blaja buat corak2 yg best2...ok la SELAMAT MENCUBA~

p/s: sblum letak icing kek mesti sejuk btul2 br letak icing.

No comments: