Monday, September 10, 2012

RaGaM MaNusIa~

Xtau nk update ape...rs mcm xnk bercerita tp mood nk mengupdate 2 ade..tp storynyer xbape nk ade?kt bebel2 jer la kat c nie ek...ha nie aku nk story pasal sifat manusia...biase la aku pon kekedang termasuk gak dalam kategori nie tp ape aku nk tulis kire mcm memberi peringatan pd diri sndiri jugak...kekadang org yg sebuk citer pasal agama dan org yg kununnyer "taat" mengikut perintah agama ade gak slah n silapnyer...contoh bila sesorg 2 memepertikai kan seorg lelaki memakai gelang (yes mmg die berniat baek)dan menyuruh lelaki 2 jgn memakai gelang (bgs memberi nasihat )itu adelah peringatan die agar kt mengikut ajaran Islam...

Tp ape plak hukumnyer apabila die yg td menegur tentang pemakaian gelang 2 tidak menegur org lebih dr 3 hari...adekah uolls nmpk ape yg aku cube smpi kan...die menasihati org agar berbuat baek tp die sendiri membuat perkara yg tidak berapa nk baek...aku sndiri xder la baek mn..tp klu nk bg nasihat kat org 2 xder la kot...sbb masing2 da besor pnjng so pndai2 ler...sbb aku nk bg nasihat kat org pon..aku sndiri xbtol lg so better berdiam diri drpd berkata2..nnti kene batang hidung sndiri...bnda nie terjadi disekeliling kt...cume kt kadang2 xperasan...kdg2 kt buat dkt org xpon kdg2 org buat dkt kt....

Sama gak mcm bila kt memandu kt marah org potong Q or masuk xbg signal tp dalam xsedar kt buat gak bnda yg sm pd org lain...so moral of the story adelah kt jgn buat klu xnk org buat kt...tp kadang2 terjadi jugak apabila kt mengikut peraturan tetapi org lain xbuat...dlm kes mcm nie ssh nk solve...makanyer org2 mcm nie kt bolayan jer...perangai org kt xbleh jangka tp jgn berharap lebih apebila dikelilingi dgn org sebegini....2 jer la tazkirah tuk hari nie~



*Hanya luahan dan peringatan tuk diri sendiri agar jd yg lebih baek dr sblom nie~


No comments: