Sunday, September 26, 2010

sAmBaL gOrEnG PeNgaNtIn~


Minggu yg membzkan tuk aku..msk2 opis jer ari senin (20hb) ari 2 da start bz..mcm2 keje kene settle..pastu soknyer plakaku dpt email nk closing awl plak this month..aduhai~da ler our principle nk mai ari kamis n jumaat 2..then the same day gak la (jumaat) nk closing...so ms ari jumaat terpakse la aku xjoin meeting sbb nk closing pny pasal...lg best ari jumaat 2 mybos suruh pndah tmpat plak...aku kene naek 1st floor...department ktorg pndah naek ats...tp hari jumaat 2 xder maknenyer aku nk kemas2 tuk pndah...da ler aku bz ngan closing n meeting pas 2 ade ati nk suruh aku pindah naek ats in the same day...jwbnyer blog aku nie pon berhabuk la selame smggu...

Dan citer aku nk story nie pon da agak basi..so bntai jer la ek..jnji aku ade update~klu uoll tgk tajuk kat ats mesti ade yg tau and mayb ade yg xtau..tp kebanyakkannyer xtau...aku ingat lagi sorg mmbr aku citer pasal menu hari raye dlm FB...then aku pon ckp la pasal SAMBAL GORENG PENGANTIN~aku kt ngan die nie mknan org johor..then die ckp ngan aku die pon org johor gak tp xpenah dgr pon name 2 then die kt jgn bikin malu org johor..ape die ingat aku main petik ker name 2...die xtau mknan nie jgn nk ckp aku main petik plak...sedara mara aku sume mkn so die xbleh nk expect die xtau bnda 2..mmg xramai yg tau pasal mknan nie..

Name die SAMBAL GORENG PENGANTIN sbb slalunyer die dimasak tuk d letak kat main table pengatin..jd kt para tetamu nie xmakan..hanya pengantin yg mkn hidangan nie..mesti ade nk tau mcm mn rupe die kan...

 Dalam die ade udang,daging dan hati...masak ngan santan air asam jawa,halia and serai...slalunyer family aku masak nie masa hari raye jer..paling best klu mkan ngan nasi impit xpon ngan ketupat..banyak syok 2..


Ok la cukup la tuk entry kali nie...ti klu ade masa lg aku update..sbnarnyer byk bnda nk story tp 2 la..kt smpan di lain masa plak...to myfwen yg xtau ape 2 SAMBAL GORENG PENGANTIN nie la rupe die ek...


daaaa~

 

No comments: