Saturday, January 8, 2011

sAy No fOr ThiS .....~

Hari nie aku nk buat entry yg berilmiah ckit...bukan sblm nie enrty2 yg lain xberilmiah tp sj nk share info kat uolls~2 3 hari nie rmi diantara kwn2 yg close ngan aku asik mengadu bdn gemuk la berat badan da naek la..n aku jgk termasuk dlm golongan 2..aku bukan gemuk tp perut buncit ok...1 of my opismate plak mmg tgh on diet rite now...siap buat sandwich every day ok...mmg salute la ngan die...tp kadang2 die still join ktorg lunch...

So pada sesiapa yg nk kurangkan berat badan and nk kuwus bleh la try tuk kata kan TIDAK pada :

* Amek mknan yg mengandungi bhn yg dibuat drpd buah kelapa..sbb buah kelapa mengandungi lemak tepu.

* Menikmati mknan yg dipanggang sprti steak, daging burger dll...sbb byk lemak tersmbunyi dlm dging2 nie...

* Memakan salad yg mengandungi ayam, salad kentang,keju,mayonis and roti...sbb mkn nie terdapat lemak n kalori

* Meletak kan topping, dressing atau sos di ats salad

* Mengambil minuman sprti ice coffee,cocktail and smoothies sbb kalori dlm bntuk cecair lg cpt meresap kedlm tubuh..

* Makan coklat sbb kandungan lemak, kalori and gula dlmnyer sgt tinggi.

* Selain coklat hot dog or sosej jugak mengandungi lemak yg tinggi..

* Aiskrim vanila,strawberi and coklat dilarang kerana kalori makanan sejuk dpt serap ngan cepat dlm tubuh.. 

Ok 2 jew la bg aku..sume yg kat ats nie bkn xbleh mkn langsung tau...bleh tp jgn la mkn dgn berlebihan...aku tau sume yg di story kan kat ats 2 sedap2 mknan die tp hendaklah dikurang kan pengambilannyer..entry nie sj jer tuk peringatan pd diri aku sndiri and kawan2 aku yg lain....

Cukup la for today...later ppl...
daaaa~

No comments: