Friday, February 11, 2011

SpRiNg PoTaTo~

Mungkin ade yg penah dgr or penah makan spring potato nie...klu xsilap aku die ade bkk booth kat ampang park..tp kebiasaannyer aku jmp kat pasar mlm byk la...klu korng tgk rupe spring potato nie mesti rs mcm nk try jer..tp mmg sdap ok...d tambah plak ade perisa lg..yg slalu aku beli black paper and bbq..xtau la aku klu ade rs lain...

1st time aku jmp kat area shah alam nie dkt pasar mlm stadium...pasar mlm 2 tiap2 hari rabu...klu kat tmpt lain xtau plak aku..sbb aku nie mmg jarang pegi pasar mlm..sdang kan pasar mlm kat umah aku 2 pon da betaun aku xpegi...yg slalu aku pegi dkt stadium 2 la..2 pon sbb da skali jln ms nk blk dr opis kan..kat pasar mlm stadium 2 rsnyer budak2 pas spm kot..sbb tgk mude2 jer lg..jom kt tgk mcm mn rupe spring potato pd sesape yg xpenah tgk...


Klu korg tgk btol2 kentang 2 mmg dlm bntuk spring tau..kentang 2 klu kt tarik depan die yg lain akn mengikut...lg best mkn nie time masih panas lg..mmg layan ler~dulu aku ade dgr citer spring potato nie mulenyer ade dkt korea..so ade sorg rakyat M'sia kawen ngan org sn..then ms die g melawat suami die kat sn die jmp la kentang nie...so die pon blk M'sia buat research psl kentang 2 then die pon mntk suami die beli kan mesin yg potong kentang 2 dlm bntuk spring...

So trus die meniaga bnda 2...booth die yg pertama xsilap aku yg kat ampang park 2 la...klu slah info nie aku mntk maaf la ek...tgk dr suke2 akhirnyer trus jd famous kentang nie...ok la aku pon xnk membebel byk2...kt mkn dulu~
daaaaaa.....

No comments: