Thursday, August 13, 2015

OPeN HoUse~

Entry nie adelah campuran few open house or makan2 yg aku pergi...malas aku nk buat 1 persatu entry..combine kan sume skali dlm nie...ade gak yg lain tu nnti2 bila aku free aku story..yg pertama adelah makan2 dekat umah aku..xbuat besau2 pon just panggil yg close dgn aku jer...kebtolan hari 2 ade orang Melaka nak datang beraya so mak aku buat la bihun sup...

Dan aku ajak la Dya and Salwa sekali mai umah yg kebtolan nak pergi open house jiran aku yg jugak mmbr skolah weolls...time nie da ptg da..kami sedang menanti kan ketibaan Puan Salwa kita...pny la lambat..memula makcik nie xjd dating sebab time tu da ujan dan kawasan umah aku nie mmg payah parking...full jer memanjang...lagi ler kalau ade org buat open house...so Salwa ckp xper la next time sbb ank2 die pon tgh tido...die plak nak terus ke Seremban...

Ok la so weoll just tunggu hujan berhenti then nak gerak ke umah jiran aku tu..skali da siap2 nie si Salwa nie call ckp die nak join skali sbb nk pergi Seremban jalan jem..so die patah balik...sambil tunggu Salwa datang jom amek picture


Geram sgt dekat si kenit nie..perangai sangat la diva...siap ckp lagi auntie xcantik..kakak( means dia la tu) cantik..pasrah jer la kalau berlawan cakap dgn die...tp aku lawan balik...eeee tgk gigi die....dan nak amek picture lagi skali die buat aksi nie plak..


Die ttup mulut die...bijak sungguh la budak2 skang...Salwa sampai kami pon ke rumah jiran aku tu..esoknyer plak Salwa buat open house cum bufday Iris...pergi dgn Dya time nie...tp kali nie dak kenit atas nie xikut skali...kalau die ade mesti bertambah meriah...

Sampai sana da potong cake...so kami terus dgn acara makan2...serious ckap aku suke sbb makanan sedap2..rendang die pedas meletop...kole kacang sedap lemak dan xmanis sgt..yg penting lembut...pudding caremal yg osem ok....2 kali tambah pudding caremal nie...plak tu ade buat manggis..harus la aku hadap...pas tu dapat makan cake frozen plak...pastu kenyang da...ingat nak mkn mee kari...xsanggup da...jom amek picture dengan bufday gurl...

 
 
Macam biase la budak2 memula jumpa malu2..lepas tu amek koooo sume die nak tunjuk dekat kooo...wlwpon selalu jumpa still malu2..settle amek picture dengan anak meh mak2 nak amek picture plak...mak2 tu Dya n Salwa jer aku blom jd mak org lagi...
 


Alhamdulillah kami balik dengan perut yg kenyang dan siap ole2 lagi..terima kasih tuan rumah..sebenarnye ade lagi open house aku nak story..nnti la ek mcm penat plak nak type panjang2 nie...tunggu ade mood aku story lg ok...daaa sume~



No comments: