Tuesday, August 11, 2015

RaYa Di Jb~

2nd day tu mcm biase la pg tu break1st dekat hotel dulu..isi tangki penuh2 sebelom bergerak raye...dlm kul 10ish mcm tu gerak pergi Larkin dulu..biase la umah wajib every year yg balik beraye di JB...smpi sn lepak2 mkn2 kueh raye...ade kutupat rendang sume tp still kenyang lg...ingat nk gerak tetibe dtg plak sedara lain..so lepak dulu borak2 sebab da lame xjumpa...dlm tghari mcm tu gerak pergi umah makcik aku yg dekat Angsana tu tp xder umah plak die...Nie picture sblom kuar pergi beraya...tahun nie mcm malas plak nak amek picture byk2..ker aku memang malas nk amek picture...



Nak pergi umah makcik lg sorg tu pon xder gak sebab balik Singapore...alang2 da smpi dekat Angsana tu kami pon beraye la dekat sn jap...mcm biase aku every year singgah sini beli kerongsang....sebab ade 1 kedai jual kerongsang murah2 hokey..cantik2 plak tu...kalau dkt kedai tu still boleh dapat 5biji RM10...kalau pin tudung mcm jarum peniti tu 3 RM10...so beli tuk pakai setahun punya...next year beli lg...

Settle Angsana balik hotel jap sebab ptg nak konvoi ke Kota Tinggi...dlm kul 3ish mcm tu kami bergerak ke check point iaitu PETRONAS..tunggu lg 5 biji kereta nk ke Kota Tinggi umah cousin aku...jauh jugak ikut jlan dlm nie...smpi sn lepak2 borak2 makan2 harus la kan..name pon beraya...then pergi lagi 2 buah rumah..sume area c tu gak...jalan kaki jer...rumah last skali jam 8 lbh malam berakhir...

 
 
Lepas tu kami sume bergerak balik...tapi bila balik nie jap jer dr 6 keter jadi 3 keter akhirnyer sbb masing2 balik ke pangkal jalan...bajet malam tu nak tapau makan jer dekat mamak depan hotel weolls..tp mmg xler kan..perut da full...mcm2 sumbat so terus menuju hotel...
 
Soknyer lepas check out kami singgah ke JPO...sebenarnyer plan asal nk singgah Melaka balik tu tp org yg di Melaka xder plak die pergi beraya dekat Pahang so mak aku cakap nak pergi la umah makcik aku lg sorang dekat Rengit..tp bila mak aku call makcik aku tu ade dkt umah anak die dekat KL so terus tukar plan ke JPO...ramai gak manusia di raya ke-3..plak tu ade sales..amek ko sume tgk mcm nk beli sume...
 
Nasib la sedar diri yg aku nie xgaji lagi..dpt gj plak minggu depan nyer tu...tp still gak beli baju dan kasut...sales punya pasal...ada kasut nie sebenarnyer aku da nak beli masa bulan pose tu...tp masa aku tgk tu harga die RM59.90 tp rs mcm malas nk beli dan xpadan dgan harga dan bentuk..so aku xjd la beli...ade hikmahnyer aku xbeli masa tu sbb dekat JPO aku tgk kasut yg sm jd RM25..amekkk ko terus aku beli....da settle sume mari la pulang ke tempat darah tumpah ku Shah Alam...smpi pon dkt maghrib time tu...sekian cerita beraya di JB...


No comments: