Friday, August 7, 2015

RaYa AidiLFitRi 2015~

Hari nie da masuk Syawal ke-22 aku baru nak story pasal syawal pertama...ok la kan dari xder langsung..raye tahun nie seperti tahun yg sudah2..kami beraya di Johor..balik raye pertama..Alhamdulillah kurang jem tapi hujan sekejap2 dan lebat so menjadi pemandu berhemah jap aku nie...maaf xder picture juadah raye..mymom masak gak tp aku malas nak amek picture...nie gmbr masa nak balik JB...lighting terlebih nie...


Pagi tu mymom masak nasi serai ayam beriani rendang daging dan nasi impit...siap tapau buat makan on the way balik JB....so senang xyah kalut2 nak makan dekat RnR tu..parking jer da boleh makan...kami bertolak dlm jam 10 macam tu....smpi sn dlm kul 2ish dekat 3 jugak..mcm biase perhentian kami dekat Swan Garden la mane lagi..every year memang booking c tu...

Tapi aku xpaham hotel nie..before this memang masa check in dorg xkan mintak deposit tau..tp this year die mintak..ok la aku xkesah die mintak aku boleh byr tp uolls bayangkan la harga bilik xsmpi RM150 per room tp mintak deposit per room sampai RM300..ape kejadahnyer kan...kalau mcm tu baek aku pergi tido New York Hotel ker Seri Malaysia ker lagi bagus...time tu Mysis da pandang aku sbb selalu mmg xder...so aku pon pergi dekat kaunter die cakap kenapa nak byr yer sbb selalu xder pon...

Then budak india tu pon ckp nnti masa check out die akan pulangkan...yes tu aku tau la tp kenapa smpi RM300? yg aku personal kan nape RM300..kalau dulu 1 sen deposit pon xkene skang bila kene terus jadi RM300...bila aku da ckap mcm tu terus die ckp klu mcm tu xper la xyah deposit...ha boleh pon kan..this guy budak baru aku rasa...sblom nie xpernah nampak pon...slalu ade Chinese lady yg jaga kaunter tu...

Masuk bilik rehat2 dulu petang tu..malam baru start pergi beraya...pergi umah cousin aku dulu sebab rumah die paling dekat dengan hotel weolls..jom amek picture dulu...

 


Tu jer la citer raye pertama kami..xder yg menarik pon...tunggu jer la entry seterusnyer raye ke-2 dan ke-3...daaa sume~
 

No comments: