Thursday, May 22, 2014

JouRnEy To KuaLa SeLanGoR N SabAk BerNam~

Kejadian berlaku semasa sehari selepas bufday aku...maaflah yer entry aku nie melompat2..xikut susunan...xper yg penting update kan...sebenarnya saje jer nak bawak mak aku ke sn..die blom smpi lagi pekan Kuala Selangor tu...kalau ade pon die lalu jer nak pergi umah mak uda aku yg dekat Sabak Bernam nun...so ktorg pon bertolak awal nie sbb tau kalau pegi lambat nnti time nak balik gerenti jem punya..so kami bergerak dalam jam 10 mcm 2 sblom kul 12 da smpi...

Smpi jer terus pergi ke beberapa buah kedai baju dan kedai jual kain area pekan 2...mmg murah2..aku nk rekemen kedai pon aku da lupe name kedai 2..maaf la ek...tapi kedai 2 byk jual baju2 muslimah dan inner n anak tudung yg mcm2 fesyen mmg murah dekat sn...ade aku cari anak tudung yg bersilang tu..yg ade 2 kaler dekat c nie mmg ade jual tp rasa mcm xberbaloi kalau beli sebab setakat anak tudung jer pon nk jual mhal2 smpi RM10...tapi dekat sn aku beli dengan harga RM4.90 jer...

Da puas jalan2 dekat sn, pewot pon da lapo so jom la kita makan dulu...kita pergi pekena mee udang...so kami ke sebuah tempat berhampiran dengan laut..dekat Sabak Bernam..sesape yg dok area2 sn mesti penah dengar MEE UDANG BNO kan...dekat c nie bukan jual mee udang jer tapi mcm2..dan kebyakkannyer die letak udang...hari 2 akak aku makan mee udang..mymom plak pekene nasi goreng udang dan aku plak makan mee goreng udang..tapi aku sempat amek picture mee goreng udang aku jer...


Korang tengok mee die setengah pinggan lg setengah pinggan udang jer..udang 2 aku pny 10 ekor...2 xciter mak aku punya nasi goreng ade 13 ekor..so kepada peminat2 udang boleh datang c nie..kedai nie bukak dari kul 11 pagi smpi 7 mlm...selain udang ade gak kerang bakar dan air asam die best beb..mesti cuba...

Lepas da siap makan semua kami pun plan nak ke umah mak uda aku...yer la da smpi Sabak Bernam kann..sebenarnyer ktorg nie da lame xpegi umah die..address mmg xder..no telefon plak mak aku xsave dlm hp die..so kami nie redah jer la..sebab tau die dok kat taman  mana...smpi kat taman 2 tapi xtau umah yg mana 1..last pegi masa arwah pakcik aku meninggal...then call cousin aku die pon bgtau umah mak uda aku 2 ade pokok bunga kertas dan buaian...just 2 bnda 2 jer..kami pon cari la dan berpandukan ingatan dan bayangan yg still ade dlm otak nie umah die mcm mn n finally jumpa gak rumah die...

Singgah minum mcm 2 then gerak sbb dalam 3 lebih time 2..kalau lambat nnti gerenti jem...ternyata btol mmg jem keluar jer dari Sabak Bernam da start jem...tapi kami sempat singgah bila coconut shake...


Rasa die sama yg dekat Klebang Melaka...mmg syok minum time panas2..die ade jual dua size regular n large..aku minum yg regular pon da sejuk smpi ke hati la....dan kami smbung mngadap jem lagi balik 2...ingat nak singgah pekena mentarang bakar tapi memandang jam da dekat kul 6 so kami balik dulu la..next time boleh mai lagi....daaaa KUALA SELANGOR~

No comments: