Monday, May 26, 2014

Kek BaTiK~

Ok hari 2 aku ade bgtau nak buat entry pasal kek  batik...sebenarnyer nie 1st time try...amek resepi pon kat internet..tp ceduk c nie ckit ceduk sana ckit...ade yg dlm resepi pakai tapi aku xpakai..pas 2 baca resepi lain plak guna bahan nie plak so aku cmpur kan...so jd kan resepi aku sndiri..huhuhu~

Bahan- Bahan:

2 cawan mentega / butter
1/2 paket milo (refill packet yg kecik)
1 paket biskut marrie (patah2 kan biskut)
1 sudu besar koko
1 cawan susu

Cara buat :

* Panas kan kuali dan masuk kan mentega / butter...masak smpi cair...
* masuk kan susu..tunggu sampai dah mengelegak then baru masuk kan milo
* Gaul sampai sebati then masuk kan koko..last sekali masuk kan biskut....
* Kacau sampai semua rata dan tutup...jgn kacau lame sgt nanti biskut lemau...
* Masuk kan dalam bekas dan mampatkan die...rata kan supaya die rata...
* Sejuk kan sekejap then masuk kan dalam freezer dlm 4 or 5 jam..lg lame lg bagus...Keluar kan dan potong..


oh yer di nasihatkan gunakan loyang or bekas yg tinggi..sbb bila da sejuk nnti bila potong baru cantik nampak batik die...macam aku nie guna loyang xtinggi so xnampak sgt kebatikkannyer...Aku buat kek batik nie sempena ade makan2 dekat opis aku..dorg buat pot luck so aku bwak nie la...


SELAMAT MENCUBA~

No comments: