Friday, August 8, 2014

SeLamAt KemBaLi~

Kembali sangat kan...yer la lame 2 aku x bersiaran...almaklum ler beraye kan...serius busy dengan beraya..bila da balik dari beraye da penat mcm malas nk update pape nk transfer gambar bagai mmg malas...tp kalau update xder gmbr xbest plak kan..so meh la kt story lite2 dulu sebelum story heavy2 kan...


Cuti raye hari 2 aku cuti seminggu..so last day jumaat 2 mmg keje kaw2 pny...sbb month end kan..plak 2 xmau ot nk balik on time harus la keje dengan tekun...mlm 2 plan nk g Plaza Alam Sentral nk cr tudung raye...pegi la ngan mymom dan akak aku manusia punya la ramai..da settle beli pegi parking nk start keter xbleh..sudah ape hal plak..aku suspect battery or starter jer...otak xbleh pk da time 2..plak 2 parking kat basement kan...so call papa aku sruh datang sn amek ktorg...jam plak da kul 10..so aku pk tinggal jer keter dekat c 2 sok br pk nk buat mcm mana...pergi la aku kat kaunter pertanyaan nk tny mcm mn kire kalau aku tinggal keter dekat c 2..org kat kaunter pertanyaan 2 suruh aku turun balik dkt basement pergi tnya org yg jg parking 2..aduhaiiii...kalau mcm 2 jawapan die baek xyah ade kaunter pertnyaan...


Turun pergi parking org 2 pon explain la sume then aku puas hati jom tunggu papa aku datang amek ktorg sume balik umah...soknyer pk nk g cari pomen dulu tp biase la sehari lg nk raye kan sume pomen busy nk service keter...so dorg xbleh kua sebab byk keter...call sorg budak india nie..die mmg dulu ade buat service keter aku..tny la die pasal keter aku 2 then die kata mayb battery..die suruh aku pegi jump dulu kalau xbleh gak call die balik...aku n Mysis nie pon g giant pegi beli jumper...dan gamble jer sebab masing2 xpenah jump keter kan...finally berjaya gak...


Run dulu engine keter aku then aku g bayar parking..nasib x kene bayar x byk..kene RM8 jer..pas 2 trus g kedai spare part beli battery dan suruh org tu tukar kan terus..settle bab keter...Alhamdulillah nasib la kene time sblom raye..buatnyer kene time raye da 1 hal plak nk cari kedai spare part bagai kan...


Ok la nnti story pasal raye plak ek...tggu next entry...SELAMAT HARI RAYA~





No comments: