Thursday, May 21, 2015

MaYbAnk StAfF~

Ok nie kejadian pagi td...terjadi masa aku pergi bank nak bank-in cash money dkt Maybank area tmpt opis aku nie...aku mmg slalu pergi Maybank area c nie...dekat ckit dengan opis...memandangkan da slalu pergi so aku memang da tau kaunter mn yg ok dan kaunter mn yg org die kekwat...nape aku ckp mcm tu sebabnyer ade 1 of staff memang xmesra langsung ok...die slalu duduk dekat kaunter no. 1...yg urus kan pengeluaran ASB...tp kdg2 dkt kaunter die pon naek no untuk bank-in cash...

Ok ade sorg makcik nie..aku panggil makcik sbb aku tgk dr segi usia mayb umur die dalam lingkungan late 40...aku xsure die nk buat ape..something yg ade kene mengena dgn nk ttup account...sbb ms aku smpai kaunter (kebtolan kaunter aku sebelah dgn kaunter makcik nie) aku just dgr conversation dorg da separuh...die ckp dgn makcik nie account nie da ttup so xbleh...aku xtau la ape yg xbolehnyer...

So makcik nie pon gelak smbil ckp " oh xboleh..mcm mana yer...xper la.." yg staff nie plak sedang berdiri dekat meja belakang ckit dr kuanter die..kira xder la jauh..sbb lepas makcik tu gelak dan ckp mcm tu die terus ckp xkelakar pon....OOOO MAN...VERY RUDE..bagi aku nie rude..sbbnyer ko keje berjumpa dengan org dan org tu lebih tua dgn ko boleh ko ckp mcm tu...aku xsure makcik tu dgr ker x..tp aku yg dok sblah kaunter makcik tu boleh dgr ape die ckp...

Even makcik tu salah pon ko jgn la ckp dekat dpn tu...wlwpon depan customer lain pon...kalau nk bercerita dgn staff2 lain xper...n staff nie bkn 1st time mcm nie tau..aku sendiri pernah kene dulu...tp xder la teruk...aku masa tu nak keluar duit ASB..tp ms amek no tu aku ckp nk keluar kan ASB dan nk bank in cash different account..tp staff yg jg no tu ckp bleh skali...so aku pon snyap jer la..da die keje c tu kan..

Bila no aku naek..aku pergi la buat urusan ASB aku...then aku pon pass la cash yg nak masuk dlm account company...staff yg RUDE td tu bleh tnya aku..td ms amek no ade ckp x nak bank-in cash skali..aku ckp la ade..pas tu die buat muke dekat aku..die sruh duduk jap..tp aku nampak la die pass duit tu dekat kaunter sblah tuk buat..then kaunter sblah tu yg panggil bukan die...jenis kene org mcm aku xper la...xamek kesah ko nak buat muke mcm mn skali pon..tp still jg la attitude tu...

Jgn la nmpk sgt xder manners tu..buatnyer kene dgn org yg fussy amek kawww...aku pon kekdg terpakse berdepan dgn customer yg mcm2 perangai..kekdg nak jer aku jerit kat customer tu..tp memandangkan org tu customer xper aku sabo kan diri...xder la smpi aku nk berkelakuan kurang di ajar...ooo yer xperlu tny Maybank mana yer...ckup la tau staff yg kurang di ajar tu staff Maybank...dan pada warga Maybank yg mayb ade bc entry nie..jgn sentap...tidak semua staff anda begitu...Ade yg sentiasa tersenyum wlwpon dpt customer yg tah pape..salute pada mereka~

No comments: