Thursday, May 14, 2015

TaNaH AinA CaFe~

Cafe nie aku tau da lame..since nampak signboard die dekat simpang nak masuk kawasan tu tp xpergi2 pon...so ujung bulan lepas da plan da dengan mysis nak bawak mymom hi-tea dekat c nie...so mari la kita layan minum petang dekat c nie...kebtolan masa smpi tu hujan lebat..so aku nie pon cari la parking dekat ckit nak lari nnti..ok cafe nie dekat batu 3 Shah Alam...dekat Batu 3 nie ade Petornas..tepi tu ade shoplot...dekat simpang tu uolls akan nampak signboard TANAH AINA CAFE...masuk simpang tu....kedai paling hujung skali...parking senang jer..
 
Sampai jer ade geng2 mamat tgh lepak dekat lua sambil smoking..so weolls masuk tgk rupenyer hanya geng td jer customer die..xper masuk gak sbb tgk enviroment die best dan tenang..smpi jer dorg bagi menu...untuk hi-tea xbyk sgt choice die...aku order set congkak n mymom order spaghetti..dekat cafe nie pon dorang tayangkan resort dorg yg dekat Bentong tu Tanah Aina...then sambil2 nak tunggu order smpi dorg serve air kosong... 
 
 
Set Congkak yg aku order tu..untuk 2 person so air include skali..air boleh pilih nak coffee or tea..aku pilih coffee...jom tgk set congkak die mcm mana plak...


Memang die serve dalam congkak hokey..sebab tu diberi name set congkak...dalam set nie ade macam2 kueh mueh...western dan malay style...ooo yer spaghetti yg mymom order aku xamek picture plak..sebab da excited tgk congkak nie...kalau mcm nie xnampak kan jom tgk version close up plak... 
 
 
Ok piring yg atas start dari sebelah kiri : muffin,karipap,sandwich telur,cucur udang,dark coklat + white coklat, churros and kueh lopes...sos tu mkn dengan cucur udang...air gula lopes plak ade die hujung skali xmasuk dalam picture...

Sume best..terutama cucur udang die dan churros pon boleh tahan...selain set nie dorg pon ade gak hidang kan cucur udang shaja dan few menu...cake pon ade gak...so kalau nak feel ala2 mkan dekat resort boleh mai c nie...ok la SELAMAT MENJAMU SELERA~

No comments: