Wednesday, May 20, 2015

ThE ShOrE OceAnaRiUm @ MeLaKa~

Ok nie kejadian semasa bufday aku...aku ke Melaka...nak sambut bufday..gila smpi ke Melaka...so salah 1 daripada hadiah bufday ialah pergi ke sini...best kan hadiah bufday aku...ok tempat nie terletak dengan Ocean lame..belakang tu ade hotel baru bukak..xsilap hotel Swiss Garden...bwah die ade Mall yg ade Tangs tu....klu org Melaka mesti tau tempat tu...moh kt masuk...
 
Ok masuk ke The Shore nie RM28 untuk Adult..kanak2 dan warga emas RM18...terletak dekat tingkat 2...masa beli ticket tu die ade bg paper mcm quiz...so uolls boleh jawab soalan yg paper tu berdasar kan ape yg korang bc dekat dlm tu...setiap jawapan tu uolls just chop jer..chop di sediakan...so klu nak senang bila masuk jer sesuatu area tu kalau nampak ade chop maknenyer kawasan tu ade jwpan dlm paper tu...kalau jawapan byk btol akan dpt souvenir...    
 
Masuk jer dia da pesan nak amek picture xboleh bukak flash yer...masuk jer amek picture dulu nnti kat luar kalau bekenan boleh beli..tapi aku xbeli pon...masuk dalam nie bukan sesuai tuk budak2 jer tp org dewasa mcm kita nie pon bgs..boleh menambahkan knowledge..die ade pelbagai area dlm nie..dari citer sekecik2 ikan smpi la ke citer sebeso ikan termasuklah batu karang yer...jom layan picture...
 
 
Cube tgk ikan kat belakang tu..rupe die sm jer mcm batu dekat dinding tu...kene tgk btol2 kalau x org ingat aku begambar ngan batu jer....
 
 
Yang nie kalau xsilap aku name die red prawn...mmg btol2 red pon...xsure udang nie boleh makan ker x...tp bila da tgk dekat dlm nie mmg xmakan la kot...
 
 
Ketam mcm nie selalu aku nmpk dekat kedai seafood...tp nie aku xsure jenis yg sama atau tidak...dlm nie boleh jumpa mcm2 jenis ikan yg pelik2..yg xpenah dengar pon ade....sbb tu aku ckp boleh tmbh pengetahuan..kalau ade anak2 tu sesuai sgt dtg c nie....
 
 

Nie ikan betol hokey..bukan sekadar gambar atau perhiasan...tp aku xtau name die..mayb aku ade bc tp lupe..selain uolls boleh tgk ikan2 dalam akuarium dekat c nie gak ade area yg ikan akan lalu atas kepala uolls sume..just dongak kan kepala boleh nampak ade ikan dekat ats....
 
 
Ikan nie cntik..macam corak batik kan..area dekat c nie uolls boleh pegang ikan2 tu...tp xsume jenis ikan...ade tu ikan tu akan buat massage dekat tangan uolls...dekat c nie aku sempat pegang timun laut jer..yg tu aku brani la sebab pergi Pangkor dulu pon bersepah timun laut dekat sn kan..
 

 
Dalam byk2 ikan aku paling suke tgk ikan nie..die transparent..boleh nmpk tulang2 die...bila da smpi kepenghujung The Shore nie ade penyu..dekat c nie uolls boleh bg die makan..tp bukan sebarangan yer...uolls kene beli masa nk beli tix tu...jgn bg roti ker pape jer la yg bukan makanan die..kalau di tangkap sendiri tanggung yer... 
 
Nanti uolls da keluar boleh tgk sm ade jwpan yg uoll jawab tu btol ker x..mcm aku mmg xjwb pon so xdpt la souvenir...ok la daaa sume~ 

No comments: