Friday, May 22, 2015

DuTcH HarBoUR CaFe @ MeLaKa~

Lepas da tgk ikan dekat The Shore tu jom la kita pergi isi pewot...seblom mai Melaka lagi ade da survey2 mn2 tmpt yg best...so ingat nak pegi mkn dekat Malacafe dekat tepi sungai Melaka tu...tp bila lalu xsure dorg nie bukak ker x..sbb weoll nie lalu dkt belakang...dekat sungai Melaka tu...tp nmpk la ade org dok melepak sume..so kesayangan aku nie pon tny la da bukak ker x..bro tu ckp xbukak..da seminggu xbukak...tu just mmbr2 die dtg lepak...
 
So weoll decide just jln tepi tu jer tgk mana2 cafe yg ok dan halal...jumpa la sebelah Malacafe jer Dutch Harbour Cafe...memandangkan masuk lalu depan weoll ke lalu dpur tuk mkan dekat tepi Sungai tu...dekat c nie ade set2.. western dan Local dish..setiap set datang dgn appetizer lepas tu main course dan dessert..skali dengan air tau...Air tu uolls boleh tukar kepada air carbonat or just amek jer Ice lemon tea...
 
Kalau western set ade pelbagai jenis menu..ade lamb chop chicken chop salmon grill...appetizer die plak yg aku dpt ari tu pumpkin soup....dan kalau local set plak..ade nasi lemak curry laksa dan macam2 la..appetizer plak spring roll...nak tau aku order ape?jom tgk...
 
 
Salmon grill..combine with mash potato and sweet sour cream..air plak aku tukar kepada diet coke....kesayangan aku mkn lamb chop..die kata sedap..aku xtry pon sebab xmkn kambing kan..dan die amek air ice lemon tea....
 

Masa picture nie di amek ujan da start turun da..so weolls tgh tunggu nk dipindahkan jer..dok dekat beranda ..nmpk x dekat tepi aku tu ade pagar tu..ha nak dok dkt ats tu la...memandangkan ade xmkn dessert lg so kene tunggu la..kalau x mmg nak cabut pon
 
Lepas di pindah kan ke tempat yg xkene ujan baru lah weolls mkn dessert...dessert ari tu brownie dengan aiskrim...sedap2...mmg rekomen la mkn dekat c nie...service bgs...taukeh pon friendly makan lagi la sedap...SELAMAT MENJAMU SELERA~

No comments: