Monday, June 22, 2015

FooD FeStIvaL @ DaTaRaN KemErdeKaAn ShAh ALaM~

Cerita bulan May hari tu..xsilap hujung May~dapat tau pasal festival nie da lame da..siap plan dgn Dya lg nak pergi sama...memula Dya xbleh join sebab dia ade training..tp postpone..so aku ajak skali mysis join weolls...masa weoll pergi tu hari Sabtu...serious kali nie aku xder pon try byk makanan...sbabnyer kebanyakkan yg jual adelah burger...

Yes mmg setiap gerai tu jual burger yg berlainan tapi the main thing is Burger...so aku xberapa minat..pada pencinta burger mayb sini ade la syurga mereka..so ape yg aku beli?


Aku beli air yg best tu..aku beli mango hari tu..seriuos sedap..sebab pakai buah mango yg manis ranum masaknyer....terliur plak tgk time2 pose nie kan...yg tiade dlm picture ialah sotong gergasi celup tepung..serious besau sotong tu....puas hati la makan..rupe die ala2 macam ayam goreng uncle bob tu tapi nie versi sotong....
 
Weolls beli2 then lepak dekat padang jer...ala padang dekat dataran Shah Alam tu..kalau bulan pose macam nie mmg meriah la dekat c tu time berbuke...Dya bwk anak die so sempat la main belon bagai...tp seriuos panas ok hari tu....sebab tu laju jer sedut air mango tu....seblom balik weolls jalan skali lagi nak pergi beli Pucuk Ubi Pedas...

 
Aku xsure da story ker belom pasal Aleeya's Kitchen nie....tp aku story jer la dlm nie...aku start beli product dorg masa pergi Food Hunter awl tahun hari tu...jumpa sambal Belimbing hitam..serius sedap dan pedas..siapa yg suke pedas wajib rasa ok..memang sedap meletop2 dlm mulut...so aku pon follow la IG dorg nie..bila2 teringin memang aku order online jer....nie gambar beberapa bulan lepas...tp masa dekat Food Festival tu aku beli Pucuk Ubi Pedas jer...yg pucuk ubi nie mmg jarang aku tgk org jual..mmg sedap makan dengan nasi, bubur or oat...
 
Ingat next week nak order lagi..bleh makan dengan oat time sahur nnti....so dekat sn aku beli Pucuk Ubi pedas die....xlame pon lepak sebab boleh tahan panas gak la hari tu...di harap next time ade la lg ek program macam nie...daaaa sume~
 

No comments: