Tuesday, June 16, 2015

CaFe BeSt Di ShAh AlAm~

Semua yg aku senarai kan nie mengikut cita rasa aku..bg aku ia best..xtau pada org lain...masing2 citarasa lain2 kan...sebenarnyer ikut plan asal aku nak citer 1 per satu..tp memandangkan ade yg aku pergi makan dr bulan 4...hahah bayangkan la bertapa lamenyer aku simpan kan..so aku buat entry skali harung la ek....
 
- Polperro Steak House Seksyen 13 Shah Alam
Tempat nie aku tau masa tu weolls nak smbut farewell budak yg mak aku jg tu..die da nak pindah ke kelantan..mak die belanje weolls makan...so aku tau tempat makan tu dr c tu la...dkt c nie ade memacam jenis menu..western dan malay style pon ade gak..ms dkt sn aku try pasta die...serious aku xingat ape name die..almaklum ler citer da lame kan...
 
 
Dekat c nie service die ok bgs..tapi serious ramai org...time aku pergi nie masa tu besoknyer cuti labour day..so org mmg pack...portion die ok la xder beso sgt...
 
- The Teapot Deli, SACC Mall
Cafe nie rasanyer dulu aku penah story dlm blog..so kali nie aku nk story lg..serious aku suke makan dekat c nie..mak aku pon suke makan dekat c nie...rs masakan yg die masak macam kita makan dekat umah... environment die pon seperti dekat umah..wlwpon cafe die kecik jer tp serious slalu ramai org tau...kalau dekat c nie makanan die yg best Chicken Kiev..Cottage Pie die pon sedap...mymom suke laksa johor die dan nasi tomato die...latest aku pergi makan sn try die pny Beef Pie...nie pon best gak... 
 
 
Daging yg die gune bukan minced beef yer..die pakai daging ketul2 pny...beso2 dan lembut..lawan plak dengan black paper sos die..mmg sedap...tgk simple macam nie jer tp nie mmg recommended...harga amatlah berpatutan...  
 
- Kopimeo Cafe, Seksyen 9 Shah Alam
Cafe nie br jer bkk dalam tahun nie..serious aku xtau pon kewujudan die..tau pon sbb ade 1 day tu plan nk lunch yg x heavy so try google dekat IG cafe mn best skali jumpa la cafe nie...konsep die santai jer..sesuai la klu nk lepak...menyediakan yg coffee yg merupakan signature dorg...tp pasta dekat c nie mmg sedap...aku makan pasta spicy salted fish..serious sedap ok...
 
 
Nampak simple jer kan..tp bg aku kena dgn tekak aku...harga pon ok tp 1 aku nk inform..klu order air time aku pegi nie aku minum latte xsilap gelas kecik hokey..rs xpuas nak minum...harap lepas nie ade improve la yer..sesuai dengan harga yg die kene kan..baru la berbaloi...
 
-Macaroni Food & Coffee Seksyen 9 Shah Alam
Yg nie baru jugak bukak..terletak bersebelahan dengan Plaza Masalam...sebenarnyer seblom nie bila lalu dekat tepi tu nampak mcm xmeriah jer...so few week ago aku nie pon ajak la mysis dinner dekat c nie...aku suke tempat die...best tuk lepak..

 
walaupon name cafe Macaroni tp dorg ade gak jual benda lain...so nie dinner weolls mlm tu..pekena pizza...kongsi 2 org..nasib masa order tu order 1 jer..ingat nak order lain tp xper pendam kan dulu hasrat hati..skali datang pizza amek ko mengah nak abiskan 4 slice pizza sorg...
 
 
- Lads & Lassies Seksyen 9 Shah Alam
yes dekat seksyen 9 nie mmg banyak cafe2 di buke..mayb market dekat c nie bgs...yg nie lame bukak da tp aku jer yg baru smpi...konsep santai...dan lagu2 yg di pasang pon best...masa aku pergi petang tu Juliana Evans pon ade lepak dekat lua...dekat c nie aku pekena Kacang Pool..sebenarnyer dlm hati nak try cake dorg..sebb tgk cake tu mcm mengiurkan plak...tp bila tgk menu nampak kacang pool terus lupa cake...
 

Puas hati dapat makan kacang pool...roti yg die bagi byk..aku makan xabis pon..mayb sebab perut kecik kot...harga sgt berpatutan...kalau dtg c nie bleh try menu nie..next time datang c nie sure kene rasa cake die plak...
 
Ok tu antara tempat makan yg aku sempat pergi..nnti kalau ade lg mcm biasa akan aku war2 kan dekat uolls sume....daaa sume~

No comments: