Friday, September 18, 2015

FRiEnDsHiP~

 Salwa, Lia & Dya...Kami kenal da lama..tp kalau citer pasal kenal since sekolah rendah memang da kenal..tapi atas nape kenal jer la..tau name dorg sume...dengan Dya penah 1 kelas ms sekolah rendah...tp xingat standard bape...dengan Salwa langsung xpenah....
 
Masuk sekolah menangah..skali lagi kami 1 sekolah..tp kami xjugak 1 kelas...smpai la form 3 aku 1 kelas dengan Salwa..tp aku xpenah dpt dok ngan die dalam kelas...die akan duduk depan or belakang aku...tp time tu mmg close ler..smpi kenal la sape bf die dan sapa ex-bf die...tp kami 1 kelas setaun jer...lepas PMR aku dpt masuk kelas lain die masuk kelas lain...
 
Masa nie la aku 1 kelas dengan Dya...memandangkan perempuan dalam kelas aku nie bape kerat jer kire weolls rapat la... plak tu time form 5 dok sebelah Dya dan keje weolls kongsi buku teks...xyah nak bwk berat2...bijak x kami...tp wlwpon aku ngan Salwa nie x 1 kelas still bff masa tu...sebabnyer bila time PJK kelas ktorg bergabung...so time nie la aktiviti menyembang...Dya plak memang da kenal Salwa sebab dorg sekolah agama sesm dulu...kalau dekat perhimpunan pon siap dok sebelah menyebelah lagi...tp xsume nyer manis time sekolah dulu..ade gak org yg laga2 kan kami smpi xbercakap...tp bila da ok weolls tau la ade org buat cerita psl kami dan cube laga2 kan...kami ambil ikhtibar dari c tu...kalau org bercerita pasal kami each other weolls akn tny dulu betol ker die ade ckp mcm tu...

 
 
 
Lepas tu kami lebih berhati2..kalau rasa xpuas hati kami cakap depan2..kalau nak kutuk2 pon depan2 gak agar xder citer belakang2 di kemudian hari...ha ats tu picture masa skola2 dulu...terpaksa edit sebab xder gmbr ber3..picture bwh tu plak gmbr ms raya lepas...kami beraye di umah Salwa...lepas jer abis SPM...masing2 dengan hal masing2..time nie memang susah ckit nak jmp...time tunggu result SPM aku n Dya keje part time...Salwa plak dpt masuk PLKN...
 
Lepas dpt result SPM weolls still contact tp xkerap sgt...busy uolls..aku dpt masuk Poli time tu...Dya masa tu still keje lagi dan Salwa pon da keje time tu....tapi kalau aku balik weekand or cuti semester or study week mesti akan jumpa dorg nie..cume Dya payah ckit nak jumpa..sbb time tu die da start belajar..so dpt jumpa Salwa jer...ktorg start close balik bila Salwa kawen...jumpa dekat kenduri Salwa..start dari c tu weolls slalu plan nak lepak sesm...
 
Kire macam aktiviti wajib every month mesti jumpa...nasib la husband Salwa sporting bagi weoll lepak2...tempat lepak pasti nyer yg ade makan best....dan smpi la nie weolls still together...Alhamdulillah kami masih bersahabat..susah dan senang bersama..insyaallah...mungkin org lain tgk kami nie macam xder berkawan dengan org lain dan kawan xramai..balik2 muke yg sama..tp apelah ertinyer kawan smpi beribu tp yg boleh pakainyer or the true friend tu xder...
 
Biar sedikit tp berkualiti...ade gak aku nie berkawan dengan org yg bila ade hal jer cari kt tp bila die xder pape mmg snyp sunyi la die...kawan mcm nie mmg ramai...ade plak sibuk ckp nak jumpa tp xder usaha nak jadi kan tu 1 kenyataan...org mcm nie malas aku nak layan...harap2 hubungan kami berkekalan sehingga ke akhir hayat..amin~ Mudah2an ALLAH setuju... 

 
 


No comments: