Tuesday, September 29, 2015

HaZe @ ShAh aLam~


Picture ats nie adelah picture aku amek masa sabtu lepas...time nie nk kua shooping...tp serious kuat btol haze...rs mcm bejalan di cameron highland plak...nasib la aku dok shopping dlm bangunan...siap boleh bau asap lagi...selalunyer xder la teruk mcm nie...

Petang tu balik dari shopping tgk la dkt berita citer pasal haze nie..siap ckp la tmpt mcm yg IPU x sihat sume...ko tau hanya 6 kawasan jer IPU xsht...dan dlm 6 kawasan tu Shah Alam xtermasuk tau...hello ko tgk ckit pny teruk boleh xmasuk dlm carta kawasan yg x shat...mmg saja sgt la kan...

Dalam ati aku nie ckp biar btol la IPU yg dorg inform dkt rakyat jelata...soknyer baca paper pasal haze bagai nie..rupenyer bkn aku sorg pk mcm tu..ramai rupenyer rakyat jelata yg was2 dgn bacaan IPU yg dikeluarkan nie...lps tu ade la komen dr pihak berwajib ckp dorg kata IPU tu hanya ukur kadar ape tah secara kasar...maknenyer xtepat ker selame nie bacaan IPU nie..aku pon xtau..mayb aku kurang paham psl benda2 nie sume...

Harap2 la haze nie cpt berlalu...kesian gak bila tgk dkt Kalimantan yg IPU da smpi 2000 pon still x diisytiharkan darurat..teruk btol kerajaan dorg...ok la bebel pasal haze nie....jom kt sama2 menjaga kesihatan...daaa sume ~ 



No comments: