Tuesday, December 21, 2010

mOnSoN~

Skang kan tgh musim monson..sn c nie asik ujan jer..kat pantai timur da start banjir da...mcm aku yg dok kat central nie pon wlwpon xkene penangan banjir 2 tp still tiap2 petang ujan jer..nk blk amat la bencinta ok...mn xnyer org m'sia nie klu ujan jer bwk keter pny la slow..aku tau ler bgs tuk keselamatan~tp agak2 la nk slow pon..n bkn aku suruh bwk lelaju pon..bwk la keter berpatut2 jnji jgn menyusahkan org lain da ler...nie bwk da la slow bkn main bl ujan dok lane tgh xker hangin aku jdnyer~bkn ade pape pon kat dpn 2...

Klu yg bwk laju 2 bkn main lg smpi klu ade air bertakung pon klu die lalu bleh mandi la keter aku yg cumel nie...lg 1 bl da bwk laju 2 mule la berlawan2 xphm btol aku ler...bl da accident lg ler bertambah jem sbb sume pakat tgk rermi...nk jer aku turun then bgtau nape xbntang tikar dok mcm kat tepi pantai~da alang2 nk tgk sgt kan...

Tp klu time musim ujan nie bl korg pegi pasar mlm mesti xbest..sbb rmi org xjual ok~ade 1 tmpt nie dkt ngan opis aku pasar mlmnyer..klu hari biase bleh dikira la bape byk gerai yg dibukak...tp klu ujan aduhai~sodeh teman nengoknyer...ade penah skali 2 aku tringin nk makan nasi krabu so pegi la kat pasar mlm c 2...mmg ms aku pegi 2 br pas ujan..maknenyer kempunan la aku nk mkn nasi krabu 2...

Kat opis aku nie plak bl musim ujan dorg pki aircond mcm ler kat lua 2 musim kemarau...xsejuk ker korg woi...kang bl aku or dak opis aku yg lain dok slow kan aircond 2 ti ade la yg gatal2 tgn g naek kan suhu die...tetibe rs sjuk bkn main jew~xtau la klu dorg nie pki kulit badak or gajah..sbb aku confirm kulit aku brand manusia ok~

Ok la pada mau slow kan aircond nie..ade gak aku tutup aircond nie kang~
daaaaaa~

No comments: