Thursday, December 11, 2014

DaRi MeLaKa Ke JoHoR~

Nie citer last month...banyak btol jemputan bulan November lepas...slah satu yang aku attend ialah dekat Melaka...Yang nie kenduri kawen member aku punya adik..so mari la kita attend mengeratkan silaturrahim....ke Melaka balik hari jer bertolak pagi dalam jam 10 pagi mcm tu...sebelom bertolak mari kita posing dulu...


Nampak kan macam tak cukup ketinggian kan..rasa mcm pendek plak ke aku nie memang pendek...huhuhuhuh xnak mngaku lagi kan..padahal bukan tinggi lampai bak model pon...so moh bertolak..tapi percaya la xder picture lagi pas tu aku amek...gambar dengan pengantin pon xder...eh skang kan kalau g kenduri kawen rasa mcm malas nak amek picture ngan pengantin...cukup la pengantin tahu kehadiran kita kan...xyah nak habaq satu facebook kita attend kenduri kawen dia...

Sampai sana dalam jam 12.30 mcm tu lepak makan, tgk pengantin rehat2 kan badan kul 2.30ptg kami gerak balik...nasib la pergi dan balik xjem...smpai umah pon dlm kul 5ish da smpi...ok mari beralih pada cerita kenduri kawen di Johor plak..

Kali nie kami gerak awal dlm kul 9 da gerak...sebab xmau lambat smpi dan takut jem...so seperti biase meh amek picture dulu seblom berangkat...


Sampai mmg awal..dalam jam 1.30 da smpi Johor tapi nak cari tempat die masalah...aku tny pakcik waze pon xdpt recognized ancaner tu...so aku try type tempat yg berhampiran dengan dewan tu...ade tapi bila smpi tempat yg berhampiran tu pon kami xnampak dewan yg di maksud kan...penanda pon xder...aduhai...kawasan da smpi dewan xjumpa2...tanya la dekat pakcik guard dekat c tu die pon ckt belakang tu jer dewan yg kami cari... 

Ceh punya la puas berpusing dekat belakang tu jer...smpi sn jer da kul 2 lebih...rupenyer bukan kami jer berpusing2 cari dewan tu ramai sedara mara cr susah nak jumpa..so kepada bakal2 pengantin di harap letak penunjuk arah yer supaya senang kami para jemputan senang nak smpi tempat yg di tuju....juga peringatan kepada diri ni gak....xtunggu lame pon sebab kami balik hari...kul 5 kami da bertolak balik....jalan mmg xjem tapi hujan lebat..so terpakse memperlahankan pemanduan...alhamdulillah kul 10.30mlm smpi dengan selamat...ok la aku nie banyak benda nak buat nnti aku update lg....

No comments: